fbpx
SUPPLY CHAIN

Ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος για την ανάπτυξη των μεταφορών

Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για τον τομέα των μεταφορών, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει και σειρά κινήτρων για την διείσδυση του σιδηρόδρομου στις χερσαίες οδικές μεταφορές, ενώ την ίδια ώρα όλοι αναγνωρίζουν ότι ο Ελληνικός σιδηρόδρομος αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα που πλήττουν την βιωσιμότητά του.

Οι χρήστες του δικτύου, και συγκεκριμένα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Goldair Rail Cargo, κάθε έτος αποδίδουν στον ΟΣΕ  80 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ την ίδια ώρα στα 100 εκατ. ευρώ φθάνουν οι κρατικές επιδοτήσεις.

Σύμφωνα με τον Εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό η λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας θα δώσει την ευκαιρία να αυξηθούν τα έσοδα με παράλληλη μείωση των κρατικών επιδοτήσεων.

Εξάλλου, στα άλλα μέτρα που θεωρούνται αναγκαία περιλαμβάνονται ο εξορθολογισμός και πρωτίστος η κατάργηση μονών γραμμών δίχως ηλεκτροκίνηση, το σύστημα κρατήσεων, νέα τιμολογιακή πολιτική κ.α.

Σχετικά µε τα εμπορεύματα, το επίπεδο της κυκλοφορίας παραμένει χαμηλό και για το 2037, µε τη μεγαλύτερη κίνηση (κατά 50% μεγαλύτερη) να εμφανίζουν τα δρομολόγια προς Βορρά. Εκτιμάται ότι το μέγιστο επίπεδο κυκλοφορίας σε ολόκληρο το δίκτυο δεν θα υπερβαίνει 900 τόνους ανά ημέρα και κατεύθυνση, δηλαδή το πολύ τρεις πλήρεις αμαξοστοιχίες.

Τα εμπορεύματα εκ των πραγμάτων θέλουν ταχύτητα, ασφάλεια και αξιοπιστία, επισημαίνονται παράγοντες της αγοράς των μεταφορών, προκειμένου η χώρα να εξελιχθεί σε περιφερειακό logistics hub.

Τα ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που σημειώνονται στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και η δρομολόγηση του μεγαλύτερου logistics park της χώρας στο Θριάσιο εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν μεγάλο φόρτο στην Αττική.

Θεσσαλονίκη: Προσέλκυση εταιρειών

Στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος βρίσκεται και η Θεσσαλονίκη, για την προσέλκυση μεγάλων επιχειρήσεων προκειμένου να ενωθούν με τον σιδηρόδρομο.

Οι νέες επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι, διαμορφώνουν ήδη την αγορά εντείνοντας τον ανταγωνισμό. Η δυναμική της Β. Ελλάδας πυροδοτείται μεν από τα εμπορεύματα, αλλά και από την ανάδειξη σε ενεργειακό κόμβο της ΝΑ Μεσογείου.

Η Θεσσαλονίκη αναμένεται να πρωταγωνιστήσει, καθώς το πετρέλαιο φτάνει διά θαλάσσης στα διυλιστήρια και φορτώνεται απευθείας στο τρένο με προορισμό γειτονικές χώρες, συμπληρωματικά δε θα μπορούν να βοηθήσουν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.

Η νέα παραλιακή χάραξη της μονής γραμμής Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Νέα Καρβάλη, μήκους 160 χλμ., με ταχύτητες ως 200 χλμ./ώρα, βάζει σε ράγες τον ανατολικό άξονα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αυτή θα οριστικοποιηθεί περιβαλλοντικά, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, εντός του 2019. Θα υπάρχει δε, δυνατότητα ένταξης και δεύτερης γραμμής.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ