Παγωμένες παραμένουν οι διαδικασίες έγκρισης του νέου master plan του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, αν και η νέα βελτιωμένη πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε. έχει κατατεθεί εδώ και αρκετό καιρό στην ΕΣΑΛ, μετά την απόρριψη του πρώτου master plan ειδικά στο σκέλος που αφορούσε σειρά προαιρετικών επενδύσεων.
Το αγκάθι του mall που ήθελε να κατασκευάσει η ΟΛΠ Α.Ε. εντός του λιμένα ως φαίνεται ξεπεράσθηκε, καθώς η διοίκηση του λιμανιού έκανε ένα βήμα πίσω, παρά το γεγονός πως σε διεθνές επίπεδο δεν υπάρχει σύγχρονο τέρμιναλ κρουαζιέρας χωρίς εμπορικό κέντρο.
Παρόλα αυτά η ΟΛΠ Α.Ε. δέχθηκε να παρακάμψει αυτό το σκέλος της επένδυσης της, εκτιμώντας ότι συν τον χρόνο θα δημιουργηθούν οι συνθήκες εκείνες που θα επιβάλλουν εκ των πραγμάτων την ύπαρξη ενός εμπορικού κέντρου, ανοικτό σε όλους όσους θα επιθυμούσαν να συμμετέχουν σε αυτό.
Εξάλλου, βελτιώσεις υπήρξαν και στις επενδυτικές προτάσεις της ΟΛΠ Α.Ε. για την δημιουργία ενός logistics Center, την αναγκαιότητα του οποίου διαπίστωσαν για άλλη μια φορά οι χρήστες των υπηρεσιών του λιμανιού καθώς το μεν Θριάσιο Ι παραμένει σε εκκρεμότητα αν και έχει εγκριθεί από Βουλή, ενώ ο διεθνής διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ βρίσκεται σε εξέλιξη και ουδείς γνωρίζει το τι μέλλει γενέσθαι.
Οι καθυστερήσεις αυτές επιβεβαιώνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το γιατί η ΟΛΠ Α.Ε. προωθεί μια επένδυση σε ένα logistics center, ικανό να λύσει άμεσα πολλά και χρονίζοντα προβλήματα διαχείρισης φορτίων που σήμερα ταλανίζουν τον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών.
Αν συνυπολογίσει κανείς και την προοπτική δημιουργίας στην Ελλάδα, διαμετακομιστικού κέντρου της Amazon για όλη την Ευρώπη, εύκολα αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα επίλυσης του θέματος ενός σύγχρονου logistic center…χθες.
Επίσης βελτιώσεις έγιναν και στην πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε. για την δημιουργία ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος στην ιστορική πλέον Παγόδα που δεσπόζει εδώ και πολλά χρόνια ανενεργή σε ένα προνομιακό σημείο του Πειραιά.
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Μουσείο έκρινε ως διατηρητέα την Παγόδα και έτσι η νέα βελτιωμένη πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε. λαμβάνει πλέον υπόψη της αυτή την παράμετρο.
Βελτιώσεις επήλθαν και στις προτάσεις της ΟΛΠ Α.Ε. για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη για την οποία η διοίκηση του λιμένα έχει επεξεργαστεί ένα αρκετά δυναμικό πλάνο ενίσχυσης της και με νέες δεξαμενές ακόμη μεγαλύτερης χωρητικότητας, ικανές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις δεξαμενισμού των νέων ιδιαίτερα μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσεγγίζουν πλέον στο λιμάνι του Πειραιά.
Η διοίκηση του Οργανισμού αποδίδει την καθυστέρηση εξέτασης της νέας βελτιωμένης πρότασης της στις εκλογές, εκτιμά ωστόσο ότι αμέσως μετά το πέρας της εκλογικής περιόδου θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα ο έλεγχος του νέου φακέλου που έχει καταθέσει δεδομένου ότι οι επενδύσεις της ΟΛΠ Α.Ε. έχουν καθυστερήσει αρκετά.
Οι επενδύσεις αυτές συνολικής αξίας 647,8 εκατ. ευρώ χωρίζονται τρία κομμάτια. Στις υποχρεωτικές, στις προαιρετικές και σε σειρά άλλων παράλληλων επενδύσεων.
Αναλυτικά οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται στα 293,8 εκατ. ευρώ. Οι προαιρετικές στα 318 εκατ. ευρώ και άλλες επενδύσεις στα 36 εκατ. ευρώ.