fbpx
ΛΙΜΑΝΙΑ

ΟΛΠ ΑΕ: Πρόσω ολοταχώς για την τέταρτη θέση στην Ευρώπη

Ποιος θα μπορούσε να το φανταστεί πριν από λίγα χρόνια.

Το λιμάνι του Πειραιά να «χτυπάει» στα ίσα λιμάνια όπως αυτά του Αμβούργου, του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας, του Μπρεμερχάβεν…

Σε όποιον και αν το έλεγες αυτό μια δεκαετία πίσω μόνο ως ανέκδοτο θα μπορούσε να το εκλάβει…

Το 2019 όμως είναι ένα ιδιαίτερα ρεαλιστικό ενδεχόμενο και όχι μόνο αυτό, αλλά ήδη πέφτουν και στοιχήματα για το ποιο θα είναι το λιμάνι της Μεσογείου που θα σπάσει την εδώ και δεκαετίες πρωτοκαθεδρία των λιμανιών της Βορείου Ευρώπης στην ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Με ένα συν 24,40% στην ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εντός του έτους το λιμάνι του Πειραιά έχει ήδη θέσει μια πολύ ισχυρή υποψηφιότητα για να είναι αυτό που θα σπάσει το κατεστημένο της ευρωπαϊκής λιμενικής βιομηχανίας που θέλει τα λιμάνια του Βορρά να είναι οι κυρίαρχοι στην Ευρώπη.

Και όλα δείχνουν πως αν δεν υπάρξει κάποιο «ατύχημα» που θα ανακόψει τον ρυθμό αυτό ο Πειραιάς θα βρεθεί στην τέταρτη θέση στέλνοντας το λιμάνι του Μπρεμεχάβεν να κονταροχτυπιέται με τα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια, του Αλτζεσίρας και της Βαρκελώνης για τις θέσεις από πέντε έως επτά.

Αλλά ο καλπασμός του Πειραιά δεν είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολεί μόνο το Μπρέμεχαβεν, μιας και η πορεία του είναι συνεχώς ανοδική με αποτέλεσμα να αισθάνονται πλέον την πίεση του ακόμη και λιμάνια όπως αυτά του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.

Και εύλογα αναρωτιέται κανείς πως θα ήταν τα πράγματα στα επόμενα δύο – τρία χρόνια αν η COSCO είχε καταφέρει να εκπονήσει ομαλά το επενδυτικό της πρόγραμμα, δίχως προσκόμματα και πίσω – μπρος για τα οποία ουδεμία ευθύνη έχει.

Διότι ας μην λησμονούμε πως το master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που τόσο πολύ έχει πολεμηθεί από πλήθος ιδεοληπτικών αρνητών της ανάπτυξης, προβλέπει – μεταξύ άλλων – ένα σύγχρονο νέο car terminal, ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο που μέχρι και η Amazon φλερτάρει αδιαφορώντας για τις κόντρες του Ντόναλντ Τράμπ με το Πεκίνο, καθώς και ένα σύγχρονο ηλεκτροδοτούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνδέει τον Πειραιά με την Θεσσαλονίκη και με την Μαύρη Θάλασσα.

Υποδομές δηλαδή που τα λιμάνια του Βορρά θεωρούν εδώ και δεκαετίες ως δεδομένες…

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ