fbpx
ΘΑΛΑΣΣΑ

Θ. Βενιάμης για τα νέα καύσιμα της ναυτιλίας: «Ο Θεός μαζί μας»!

«Ο Θεός μαζί μας». Με την φράση αυτή ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης έκρουσε χθες τον κώδωνα του κινδύνου για το «χάος», όπως είπε, που θα επικρατήσει στην παγκόσμια ναυτιλία με την εφαρμογή από τις αρχές του 2020 του «άστοχου», όπως τον χαρακτήρισε, Κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά τα νέα αποθειωμένα καύσιμα.

Συγκεκριμένα ο κ. Βενιάμης, στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε στο περιθώριο του διεθνούς ναυτιλιακού συνεδρίου Greek Shipping Summit, που διοργάνωσε η online ναυτιλιακή εφημερίδα TheSeaNation και το οποίο είχε ως θέμα του τις επερχόμενες αλλαγές στη ναυτιλία μετά το 2020, διευκρίνισε ότι η ΕΕΕ επικροτεί και στηρίζει πλήρως τον στόχο του κανονισμού για τη μετάβαση σε μια εποχή νεών καυσίμων πιο φιλικών προς το περιβάλλον, συμπλήρωσε ωστόσο ότι, είναι αδιανόητο λίγους μήνες πριν από την ημερομηνία έναρξης του Κανονισμού, να υπάρχουν πολλά ανοικτά θέματα όσον αφορά την εφαρμογή του.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών», είπε, «ως ο θεσμικός εκπρόσωπος της ελληνόκτητης ναυτιλίας, έθεσε πρώτη και εγκαίρως ενώπιον των ευθυνών τους τον ΙΜΟ αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει ενσωματώσει το σχετικό Κανονισμό στο ενωσιακό της κανονιστικό πλαίσιο, για τις αστοχίες του όλου εγχειρήματος και την παντελή έλλειψη, τουλάχιστον έως πριν λίγο καιρό, δικλίδων ασφαλείας για την αντιμετώπισή τους».

Επίσης τόνισε ότι σε συναντήσεις του με τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ Κιτάκ Λιμ, και τους επιτελείς του, έθεσε τα θέματα ασφαλείας και επάρκειας καυσίμων.

«Από τον ΙΜΟ εκτίμησαν», όπως είπε, «ότι τα νέα καύσιμα μειωμένου θείου θα καλύπτουν αρχικά το 80% της ζήτησης, ωστόσο άλλες μελέτες αναφέρουν ότι δεν θα είναι παραπάνω από 60%.

Τα λιμάνια της Ευρώπης μπορεί να καλύπτονται σε μεγάλο ποσοστό, αν και η Ελλάδα δεν θα έχει παρά ελάχιστες ποσότητες, ενώ σε άλλα λιμάνια δεν θα έχουν καθόλου», είπε.

«Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος να μείνουν τα πλοία καραβοφάναρο, να επικρατήσει χάος, καθώς μιλάμε για 70.000-80.000 πλοία».

Η ΕΕΕ», συνέχισε, «από το 2008 διαφωνούσε με την επιλογή των scrubbers, ζητώντας όλη η διαδικασία για το νέο καύσιμο να γίνει τη στεριά, ενώ τώρα έχει μεταφερθεί στο πλοίο.

Έξι μήνες πριν από την εφαρμογή του κανονισμού παραμένει απολύτως εκτός ευθυνών η βιομηχανία παραγωγής πετρελαίου, ενώ και από τους κατασκευαστές μηχανών των πλοίων κανείς δεν έχει εγγυηθεί αν θα λειτουργούν οι μηχανές με ασφάλεια με τα νέα καύσιμα.

Επίσης έθεσε ενώπιον των ευθυνών τους και τους νηογνώμονες, οι οποίοι στα πρώτα στάδια των συζητήσεων παρέμειναν, όπως είπε, σιωπηλοί παρατηρητές.

Τέλος, αναφορικά με την επιλογή των scrubbers, είπε ότι είναι μία επιχειρηματική επιλογή, όμως το μέτρο αυτό, ενώ επιλέγεται το όνομα του περιβάλλοντος, απλώς δίνει τη δυνατότατα σε κάποιους να κερδοσκοπούν.

«Δεν έχω πρόβλημα να πω και ονόματα» τόνισε και αναφέρθηκε σε εισηγμένη το αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία αποδίδοντας τη σχετική απόφαση να εφοδιάσει με scrubbers όλα τα πλοία της στους μετόχους της και όχι στα στελέχη της.

Οι νέοι στην θάλασσα

Απαντώντας σε άλλες ερώτησεις σχετικά με την προσέλκυση νέων στη ναυτιλία, ο κ. Βενιάμης μίλησε για συνδικαλιστικές αγκυλώσεις και αναρωτήθηκε «γιατί να στερούμε το δικαίωμα να επιλέξει κάποιο παιδί να πάει στη θάλασσα με μισθούς που πληρώνονται διεθνώς, είτε είσαι στην Ευρώπη είτε αλλού».

Τέλος, αναρωτήθηκε αν έχουν αναλογιστεί όλοι τι θα σημάνει για την οικονομία μας να πάνε 30.000 νέοι στη θάλασσα. «Όλα αυτά τα χρήματα έρχονται κατευθείαν στην ελληνική οικονομία και θα προστίθενται στο ΑΕΠ» κατέληξε.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ