Μεγάλη βελτίωση καταγράφει η Ελλάδα στη μείωση των θανάτων σε τροχαία, καθώς από το 2010 ως σήμερα καταγράφεται πτώση 45%. Ωστόσο ο αριθμός των απωλειών παραμένει υψηλός, καθώς αντιστοιχούν 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την έρευνα που αφορούν στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για το έτος 2018, την οποία δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ημερίδας που οργανώθηκε στη χώρα μας.
Στην ημερίδα με θέμα «Έρευνα στην Οδική Ασφάλεια στην Ψηφιακή Εποχή», που οργανώθηκε από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ΕΜΠ στην Πολυτεχνειούπολη ΕΜΠ, συμμετείχε η INTERAMERICAN. Εκ μέρους της εταιρείας, συνομιλητής στη συζήτηση ήταν ο Πάνος Κούβαλης, διευθυντής της απευθείας ασφάλισης Anytime.
Στόχο της ημερίδας, που παρακολούθησαν περισσότερα από 100 άτομα, αποτέλεσε η εμβάθυνση στον ρόλο και τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής στην οδική ασφάλεια. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις νέες προοπτικές και τους ορίζοντες της οδικής ασφάλειας στην ψηφιακή εποχή, στην Ευρώπη και παγκοσμίως.
Τι λένε τα στοιχεία
Πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία, 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 2010 έως σήμερα καταγράφεται μείωση των τροχαίων θυμάτων, η οποία απέχει από τον αρχικό στόχο της μείωσης κατά 50% έως το 2020.
Στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να παραμένει ο εκμηδενισμός των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της έως το 2050. Επίσης, παραμένουν και οι ενδιάμεσοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των θανάτων κατά 50% μεταξύ 2020-2030, καθώς και των σοβαρών τραυματισμών κατά την ίδια περίοδο.
Επισημαίνεται ότι, στην πλειοψηφία των κρατών μελών, ο αριθμός των νεκρών ήταν κάτω από 60 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, για 8 κράτη μέλη ήταν 40 θάνατοι και μόνο για δύο κράτη μέλη ήταν πάνω από 80.
Τα στοιχεία για την Ελλάδα
Οι επιδόσεις της Ελλάδας σημείωσαν εντυπωσιακή βελτίωση, φθάνοντας σε μείωση κατά 45% από το 2010. Ωστόσο, ο αριθμός των θανάτων παραμένει υψηλός:64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων κατά το 2018.
Στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντάσσονται και οι νέοι κανόνες, που καθιερώνουν 30 χαρακτηριστικά ασφαλείας για τα νέα αυτοκίνητα. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι το ευφυές σύστημα ελέγχου ταχύτητας, η συσκευή προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού και το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Οι υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να συμβάλουν ώστε να διασωθούν περισσότερες από 25.000 ζωές ανθρώπων και να αποτραπούν τουλάχιστον 140.000 τραυματισμών έως το 2038, δεδομένου ότι το 95% των ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.
Οι κανόνες αυτοί, με τη μορφή Κανονισμού, εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 16 Απριλίου και αναμένεται να υιοθετηθούν και από το Συμβούλιο.