Συνέδριο ΣΕΒΕ: Στη Θεσσαλονίκη κτυπά σήμερα η καρδιά της ναυτιλίας

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Η Θεσσαλονίκη κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει την είσοδο της Ευρώπης και των Βαλκανίων στις ποτάμιες μεταφορές ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας σήμερα το πρωί στο 7ο Export Summit, που διοργανώνει o Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, με θέμα του την Ναυτιλιακή Οικονομία.

Έχοντας κατά νου τον Δούναβη ο κ. Βενιάμης υπογράμμισε ότι «οι διελεύσεις πλοίων από τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρώπης αναμένεται να καταγράψουν σημαντική αύξηση μέχρι το 2024 και σε αυτή την αγορά μπορεί να πρωταγωνιστήσει η Θεσσαλονίκη, ενώ αναφερόμενος στη ναυπηγοεπισκευή τόνισε ότι θα πρέπει να απελευθερωθεί η δυνατότητα επισκευής σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδος.

Ο Πρόεδρος του ΝΕΕ Δρ. Γιώργος Πατέρας

Εξάλλου, ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Δρ. Γιώργος Πατέρας μιλώντας στο ίδιο συνέδριο αναφέρθηκε στην προοπτική του λιμένα της Θεσσαλονίκης στον τομέα της κρουαζιέρας.

«Η Θεσσαλονίκη», είπε, «έχει σημαντικά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος και για αυτό τον λόγο πρέπει να φέρουμε την κρουαζιέρα στην πόλη» σημείωσε ο κ. Πατέρας επισημαίνοντας πως «το κλειδί για την αύξηση των εσόδων και της ανάπτυξης  είναι να αναπτυχθεί το home porting, δηλαδή σαν λιμάνι εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων και όχι ως call porting, αφού στην πρώτη περίπτωση έχει μετρηθεί ότι το άτομο ανά ημέρα ξοδεύει 170 ευρώ, ενώ στην άλλη περίπτωση μόλις 50 ευρώ».

Επίσης, δεν παρέλειψε να πει ότι πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες ώστε να αυξηθούν τα φορτία που διακινούνται μέσο του λιμένα προκειμένου να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος και να επιστρέψει το λιμάνι στην θέση που του αρμόζει.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Σωτήρης Θεοφάνης

Την δημιουργία ενός στοχευμένου κέντρου καινοτομίας για logistics στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προανήγγειλε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης κ. Σωτήρης Θεοφάνης, προσθέτοντας ότι στην επόμενη συνεδρίαση της διοίκησης της εταιρίας θα συζητηθεί το θέμα της ανάθεσης μελέτης για τον σκοπό αυτό.

Το κέντρο, όπως είπε, θα δημιουργηθεί εντός του ΟΛΘ, στο χώρο των παλιών στάβλων, ενώ ανέφερε πως η υλοποίηση του εν λόγω κέντρου είναι πιο εύκολο να υλοποιηθεί, ενώ δεν θα είναι ανταγωνιστικό προς αντίστοιχα projects.

Επίσης ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε και στα «έξυπνα λιμάνια», όπως είναι αυτό του Ρότερνταμ, που αποτελεί το μεγαλύτερο της Ευρώπης, τονίζοντας πως χρειάζονται χρόνια και δουλειά.

«Το συγκεκριμένο λιμάνι», είπε, «για να φτάσει  στο σημείο που βρίσκεται χρειάστηκαν περί τα  15 χρόνια», ενώ αναφερόμενος στην πρόταση Βενιάμη για ανάπτυξη των ενδοποτάμιων μεταφορών, επισήμανε ότι το σχέδιο για τον πλωτό Αξιό θα αποδειχθεί στην πράξη κενό γράμμα αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές.