Πανελλαδικές για…λίγους – Πέφτουν οι βάσεις στις περιζήτητες σχολές

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείτε η πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ στο 2ο και στο 3ο επιστημονικό πεδίο για τους υποψηφίους που έδωσαν φέτος Πανελλήνιες εξετάσεις, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εκπαιδευτικών, λόγω των χαμηλών επιδόσεων των μαθητών.

Ωστόσο, προσθέτουν, στο 1ο και στο 4ο πεδίο, η γενική εκτίμηση είναι πως οι βάσεις θα παραμείνουν σταθερές.

Σπεύδουν όμως να διευκρινίσουν ότι είναι πολύ νωρίς για να έχει κάποιος μια ασφαλή εικόνα δεδομένου ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις και φυσικά δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία βαθμολόγησης των γραπτών.

Όπως επισημαίνουν οι ίδιοι εκπαιδευτικοί η πορεία των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Από τον αριθµό των εισακτέων, από τη δυσκολία των θεµάτων, και από τις επιλογές των μαθητών όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο µηχανογραφικό δελτίο τους.

Το μόνο σίγουρο δεδομένο αυτή την στιγμή, προσθέτουν, είναι πως ο αριθμός των εισακτέων το 2019, είναι αυξημένος.

Όσον αφορά την ως τώρα εικόνα που έχουν από την ανάλυση των θεμάτων στα οποία κλήθηκαν να εξεταστούν οι υποψήφιοι οι ως τώρα επιδόσεις είναι χαμηλές σε όλα σχεδόν τα μαθήματα.

Αναλυτικά, στα Νέα Ελληνικά, στα Αρχαία και στα Μαθηματικά, οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι χαμηλές. Εκεί ωστόσο οι επιδόσεις κυριολεκτικά «βούλιαξαν» είναι στο μάθημα της Φυσικής.

Σύµφωνα µε µαθηµατικούς, οι ασκήσεις στα Μαθηµατικά ήταν κλιµακούµενης δυσκολίας και συνεπώς µπορούσαν να ανταποκριθούν οι περισσότεροι υποψήφιοι, αλλά άριστες βαθµολογίες (18-20) θα κατακτήσουν ελάχιστοι, καθώς τα ζητήµατα κάλυπταν µεγάλο εύρος της ύλης, ενώ το ∆’ ζήτηµα ήταν αυξηµένης δυσκολίας.

Αλλά και στη Χημεία τα θέματα ήταν υψηλής δυσκολίας και εκτιμάται ότι οι μαθητές αντιμετώπισαν προβλήματα, όπως άλλωστε και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Όσο για το ποσοστό των γραπτών που θα κινηθεί κάτω της βάσης, προβλέπεται πάρα πολύ υψηλό (πέρυσι ήταν 83,17%) για την κατεύθυνση Οικονοµίας και Πληροφορικής.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων είναι θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα.

Στο µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε ένα κείµενο από το βιβλίο του Νορµπέρτο Μπόµπιο, Ιταλού φιλοσόφου, πολιτειολόγου και πολιτικού, το «Μέλλον της ∆ηµοκρατίας».

Η πλειοψηφία των μαθητών δηλώνει ότι πήγε καλά, αλλά οι διορθωτές έχουν άλλη γνώµη και εκτιμούν ότι λίγοι υποψήφιοι κατάφεραν να διαπραγµατευθούν µε επιτυχία το θέµα.