Αττικό Μετρό: Έργα άνω των 4 δισ. ευρώ – Μέσα στο ’19 η γραμμή προς Πειραιά

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ αναμένεται να κοστίσουν τα νέα έργα της Αττικό Μετρό σε βάθος δεκαετίας, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Κατά το 30 Συνέδριο Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών στο Μέγαρο Μουσικής, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σημειώνοντας ότι οι πρώτοι 3 σταθμοί για την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά θα λειτουργήσουν στο τέλος του 2019, ενώ το έργο στο σύνολό του θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2021.

Όσο για το μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» το 2024.

Προτεραιότητα της Αττικό Μετρό σε βάθος δεκαετίας είναι η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες, με προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ. Το έργο θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με 8 σταθμούς και παράλληλα εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. με 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, είναι στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Στη συνέχεια, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό τόνισε ότι το ίδιο ισχύει και για το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985. Στόχος είναι η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, καθώς και η προμήθεια 6 νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον – Καματερό – Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αναφερόμενος στο σενάριο υλοποίησης των επεκτάσεων της Γραμμής 4 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίμησε τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,86 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,24 δισ. ευρώ θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Στο εν λόγω σενάριο προβλέπεται 35ετής λειτουργία με συνολικά έσοδα 2,5 δισ. ευρώ, μέσα ετήσια έσοδα ύψους 71,4 εκατ. ευρώ και μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ.