«Η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε ένα διεθνές κέντρο διαμετακόμισης και μεταποίησης, με τη Θεσσαλονίκη να αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης», τόνισε ο Πρόεδρος του Propeller Club και Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC κ. Γιώργος Ξηραδάκης, στην διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο που διοργάνωσε ο ΣΕΒΕ στην συμπρωτεύουσα.
Ο κ. Ξηραδάκης, παρουσίασε τις προοπτικές που δημιουργούν τόσο για την Θεσσαλονίκη όσο και για την Ελληνική οικονομία οι παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις, και ειδικά της Ν.Α. Μεσογείου, οι οποίες σε συνδυασμό με το εκπαιδευμένο και απολύτως επαρκές ανθρώπινο δυναμικό της χώρας αλλά και την πολιτική βούληση για τη δημιουργία συνθηκών ενός φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος μπορούν να συνεισφέρουν δυναμικά στην εθνική οικονομία.
«Η Ελλάδα έχει μια χρυσή ευκαιρία τα επόμενα χρόνια εκμεταλλευόμενη τη γεωγραφική της θέση και το ανθρώπινο δυναμικό της να αποτελέσει τη γέφυρα προϊόντων και υπηρεσιών για Ευρώπη, Ασία και Αφρική.» δήλωσε ο κ. Ξηραδάκης.
Εταιρείες 3PL και 4PL όπως η DHL, FEDEX, AMAZON, DAMCO, UPS και άλλες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως το κέντρο ελέγχου των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού υγείας, αυτοκινητοβιομηχανίας, ένδυσης, ενέργειας, τροφίμων και ποτών και άλλων, από όπου θα μπορούν να παρακολουθούν όλα τα στάδια παραγωγής των προϊόντων και να συντονίζουν την μεταφορά, αποθήκευση και διανομή τους μέχρι τον τελικό καταναλωτή.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι η δυνατότητα δημιουργίας κέντρων διαμετακόμισης και μεταποιητικής δραστηριότητας μπορεί να υλοποιηθεί με σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων όπως είναι:
- Η συγχρηματοδότηση δημοσίων και ιδιωτικών φορέων
- Η συμβολή στα έξοδα εγγύησης δανείων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων ή άλλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
- Οι επιδοτήσεις επιτοκίων των δανείων που χορηγούνται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς
- Οι άμεσες επιδοτήσεις των επενδύσεων σε δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις.
Ο κ. Ξηραδάκης πρόσθεσε, «με όλες αυτές τις δυνατότητες η Θεσσαλονίκη πρέπει να αξιοποιήσει τις δυναμικές της θαλάσσιας οικονομίας και να στραφεί το επιχειρηματικό βλέμμα προς το λιμάνι της και όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας που σχετίζονται με αυτό.
Τούτο μπορούν να το κάνουν όλες οι πόλεις της χώρας εκμεταλλευόμενες την πρόσβαση που έχουν στο εθνικό δίκτυο μεταφορών αλλά και τους πολλούς λιμένες που υπάρχουν στην επικράτεια. Η επιτυχημένη πρόσφατη ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για όλη την Ελλάδα», κατέληξε.