Κατά 101% αυξήθηκαν οι ναύλοι των τάνκερς στον Κόλπο

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Αύξηση της τάξης του 101% καταγράφηκε στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων κλάσης VLCC που ταξιδεύουν από την Μέση Ανατολή προς την Κίνα, μεταξύ 13 και 20 Ιουνίου, μετά τις επιθέσεις που δέχθηκαν τα δύο δεξαμενόπλοια στα Στενά του Ορμούζ, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο αναλυτής της BIMCO, Πήτερ Σαντ.

Συγκεκριμένα στις 20 Ιουνίου οι ναύλοι των εν λόγω πλοίων έφτασαν στα 25.994 δολάρια την ημέρα, ενώ τον περασμένο μήνα οι ίδιοι ναύλοι κατά μέσο όρο κινούνταν σε επίπεδα, λίγο κάτω από τα 10.000 δολάρια.

Ωστόσο, όπως παρατηρεί ο κ. Σαντ, ακόμη και αυτοί οι νέοι αυξημένοι ναύλοι βρίσκονται ελάχιστα πάνω από το πραγματικό ημερήσιο κόστος ενός VLCC που κατά μέσο όρο κινείται στα 25.000 δολάρια.

Παρόλο που οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου από τον κόλπο της Μέσης Ανατολής αυξήθηκαν δυναμικά, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων κλάσης LR2 που μεταφέρουν καθαρά πετρελαιοειδή όπως η νάφθα παρέμειναν πολύ πιο σταθεροί και αυξήθηκαν μόνο κατά 4% στην διαδρομή Μ.Ανατολή – Ιαπωνία.

Αμέσως μετά τις επιθέσεις, οι ανησυχίες για την ασφάλεια οδήγησαν αρκετούς ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων να αναρωτηθούν εάν θα πρέπει να συνεχίσουν να ταξιδεύουν στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής. Ωστόσο, και παρά τους προβληματισμούς δεν υπήρξε σημαντική έξοδο πλοίων από την εν λόγω αγορά.

Όσο οι εντάσεις δεν κλιμακώνονται, οι επιθέσεις είναι απίθανο να έχουν περισσότερο αρνητικά αποτελέσματα. Ωστόσο, οι κίνδυνοι ότι θα κλιμακωθεί η κρίση στην περιοχή είναι παρόντες και αυτό όπως είναι φυσικό προκαλεί εκνευρισμό και ανησυχία σε όσους εμπλέκονται στο εμπόριο πετρελαίου στην περιοχή», αναφέρει ο κ. Σάντ.