Την αξιοποίηση και των υπολοίπων δέκα λιμανιών ανωνύμων εταιριών με το μοντέλο που εφαρμόστηκε στον Πειραιά και στην Θεσσαλονίκη, δηλαδή μέσω των ιδιωτικοποιήσεων, προανήγγειλε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας την περασμένη εβδομάδα τους 16 πυλώνες της πολιτικής που θα εφαρμόσει αν εκλεγεί.
Καθοριστικό ρόλο στην επιλογή αυτή θα έχει το ΤΑΙΠΕΔ, όπως ήδη έχει δηλώσει κατά το πρόσφατο παρελθόν ο Τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης κατά την περίοδο που συζητούνταν στην Βουλή το σχέδιο νόμου που προωθούσε η κυβέρνηση για τις υπό-παραχωρήσεις στα λιμάνια.
Όπως όλα δείχνουν λοιπόν το μοντέλο των υπό-παραχωρήσεων, το οποίο ούτως ή άλλως συνοδεύονταν από πλήθος προαπαιτούμενων που στην πράξη καθιστούσαν ανεδαφική κάθε συζήτηση για την εμπλοκή ιδιωτών στα λιμάνια, θα αποσυρθεί και θα αντικατασταθεί με διεθνείς διαγωνισμούς είτε παραχωρήσεων, είτε ιδιωτικοποιήσεων, ανάλογα με το λιμάνι, την δυναμική του και τις προοπτικές του.
Ήδη διά στόματος Αμερικανού Πρέσβη Τζέφρυ Πάιατ έχει αναφερθεί ότι υπάρχει αμερικανικό ενδιαφέρον για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, το εξής ένα, αυτό της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο ήδη κυκλοφορούν σενάρια για τους εν δυνάμει υποψηφίους που θα επιθυμούσαν να εμπλακούν στην ιδιωτικοποίησή του.
Την ίδια ώρα στον Πειραιά κατά την διάρκεια της συνάντησης της Δημοτικής Αρχής με τον Δήμαρχο της Σαγκάης κ. Ying Yong, ο οποίος συνοδεύονταν και από τον Πρόεδρο της Cosco Shipping Group κ. Xu Lirong, επαναδιατυπώθηκε εκ μέρους της κινεζικής πλευράς η πρόθεση της Cosco να συμμετέχει ενεργότερα και δυναμικότερα σε επενδύσεις στην πόλη του Πειραιά.
Συγκεκριμένα ο κ. Xu, αναφέρθηκε εκτενώς στη σχέση της Cosco με την πόλη του Πειραιά, τονίζοντας πως το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα πιο γρήγορα αναπτυσσόμενα λιμάνια του κόσμου. Ο κ. Xu υπογράμμισε, ότι πρέπει να υπάρξει περαιτέρω συνεργασία μεταξύ Cosco και Πειραιά.
Εκτός όμως από τα λιμάνια ανώνυμες εταιρίες, υπάρχουν και άλλα λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για να περάσουν σε χέρια ιδιωτών είτε με το μοντέλο των παραχωρήσεων, είτε ακόμη και με το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, αν και αυτό το δεύτερο σενάριο είναι ιδιαίτερα δύσκολο να περπατήσει καθώς μιλάμε για λιμάνια που σήμερα ανήκουν σε Δήμους και Κοινότητες.
Πρόκειται για τα λιμάνια εκείνα που παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση στον κλάδο των κρουαζιερόπλοιων, όπως αυτά της Σαντορίνης, της Μυκόνου, το Ιωάννης Λάτσης στο Κατάκωλο, της Πάρου, της Κέρκυρας κ.α.
Και αυτά τα λιμάνια – φιλέτα, αποτελούν ήδη αντικείμενο έρευνας από ιδιώτες και δεν είναι απίθανο μετά τις εκλογές να δούμε να εκδηλώνεται για κάποια από αυτά δημόσιο ενδιαφέρον.