ΣΕΕΝ: «Λάθος απεργία στην ακτοπλοΐα, για λάθος λόγους σε λάθος χρόνο»

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Την έκπληξή του εκφράζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να προχωρήσει στην προκήρυξη απεργίας εν μέσω τουριστικής περιόδου με απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την οικονομία της Χώρας μας, καλώντας την να προχωρήσει στην ματαίωση των κινητοποιήσεων.

Όπως αναφέρει ο ΣΕΕΝ σε ανακοίνωση του η πρόταση του για αύξηση 2% το 2019 στους βασικούς μισθούς, σε συνδυασμό με την ήδη αναδρομική αύξηση 2% το 2018, αποτελούν τις υψηλότερες αυξήσεις οι οποίες έχουν συμφωνηθεί σε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα.

Επιπρόσθετα ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι πέραν των παραπάνω αυξήσεων συμφώνησε και με το αίτημα της ΠΝΟ για αύξηση του προσωπικού, μια απόφαση που ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητές του κλάδου της ακτοπλοΐας, σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, λόγω του ήδη αυξημένου κόστους καυσίμων κατά 50% τα δύο τελευταία χρόνια και της αναμενόμενης σημαντικής περαιτέρω αύξησής του μετά την 1/1/2020.

Ειδικότερα στην ανακοίνωση του ΣΕΕΝ, μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:

«Μετά από διαπραγματεύσεις 40 ημερών για την υπογραφή της ΣΣΕ 2019, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε στην ΠΝΟ ποσοστό αύξησης των αποδοχών των ναυτικών 2% με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019. Επίσης συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

Στο διάστημα των 40 ημερών πραγματοποιήθηκαν 4 συναντήσεις, συνεπώς δεν υπήρξε καμία κωλυσιεργία εκ μέρους μας, όπως πολύ κακώς ισχυρίζεται η ΠΝΟ.

Η πρότασή μας συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης του προσωπικού, ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητές μας σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, λόγω του ήδη αυξημένου κόστους καυσίμων κατά 50% τα δύο τελευταία χρόνια και της αναμενόμενης σημαντικής περαιτέρω αύξησής του μετά την 1/1/2020, λαμβανομένων υπόψη των νέων περιβαλλοντολογικών κανονισμών και την αλλαγή του τύπου του καυσίμου το οποίο καταναλώνουν τα πλοία μας.

Επίσης τονίζουμε για μία ακόμα φορά ότι η υπάρχουσα στελέχωση των πλοίων μας  ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλεπόμενες νόμιμες υποχρεώσεις. Οι πραγματικές ανάγκες καλύπτονται όπως εξάλλου αποδεικνύεται από τις εξαιρετικές υπηρεσίες που προσφέρουν τα πλοία μας και τα πληρώματα τους στο επιβατικό κοινό. Παρόλα αυτά συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού ικανοποιώντας σχετικές απαιτήσεις της ΠΝΟ.

Τα θέματα που αφορούν τη ναυτεργασία και τη στελέχωση των πλοίων δεν είναι θέματα τα οποία έχει αρμοδιότητα να επιλύσει ο Σύνδεσμός μας, αλλά ούτε και τη δυνατότητα δεδομένου ότι αποτελούμε ένα πολύ μικρό μέρος της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Επίσης διερωτώμεθα πως είναι δυνατόν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, να αποφασίζεται η διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών και η απομόνωση των νησιών μας.

Τέλος δεν κατανοούμε τους λόγους της απόρριψης της πρότασής μας, η οποία είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτήν του 2018 που έτυχε της άμεσης αποδοχής της ΠΝΟ.

Για μία ακόμα φορά καλούμε την ΠΝΟ να αποδεχτεί τις προτάσεις μας και να ματαιώσει την προκηρυχθείσα απεργία».