Τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

«Σπάσιμο στα τέσσερα» κατά δραστηριότητα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υποστηρίζει το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ. Ειδικότερα, στηρίζει το business plan της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) που προβλέπει την ανάπτυξη σε τέσσερις τομείς που είναι:

  • Η Δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου: άφιξη και παραμονή εμπορευμάτων σε οργανωμένες υποδομές (logistics)
  • Ενεργειακός κόμβος: χερσαίες και λιμενικές εγκαταστάσεις που θα φιλοξενούν τη δραστηριότητα του αγωγού ΤΑΡ, του τερματικού LNG-FSRU και του αγωγού IGB
  • Ανάπτυξη υποδομών θαλάσσιου τουρισμού: προσέλευση σκαφών αναψυχής μεσαίου και μικρού μεγέθους
  • Δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης: ο ΟΛΑ αναζητεί χρηματοδότηση ύστερα από την ολοκλήρωση της μελέτης

Σε ανακοίνωσή του το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει πως κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σχεδίαζε την ιδιωτικοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών εθνικής σημασίας, ένα σχέδιο στο οποίο εξακολουθεί να επιμένει.

Αντίθετα, όπως αναφέρει, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίστηκε τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους και νομοθέτησε, όπου κρίνεται αναγκαίο, τη Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα, δηλαδή, την υποπαραχώρηση συγκεκριμένων λιμενικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών σε εξειδικευμένους ιδιώτες επενδυτές που θα επιλεγούν με διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες.

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στην διάρκεια επισκέψεων, που έγιναν από κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από μέλη του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, όπου έγιναν συναντήσεις με μέλη των διοικήσεων, εργαζόμενους και εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών και διαπιστώθηκε ότι «με σειρά μέτρων οι Οργανισμοί Λιμένων συνδέθηκαν με τις τοπικές κοινωνίες και τους χρήστες»

Το κλιμάκιο συνόδευαν ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Λαμπρίδης.

Στη διάρκεια των συναντήσεων τονίστηκε ότι:

  1. Μετατράπηκε σε Ανεξάρτητη Αρχή και ενισχύθηκε με προσωπικό και αρμοδιότητες η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), για την ενίσχυση της δημόσιας εποπτείας του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης.
  2. Με νομοθετικές παρεμβάσεις επιλύθηκαν χρονίζοντα προβλήματα, που απασχολούσαν τους φορείς διαχείρισης και τους χρήστες των λιμένων και αφορούσαν κυρίως την λειτουργία των λιμένων, την αποκατάσταση της νομιμότητας στις χερσαίες ζώνες και την απλοποίηση των διαδικασιών των παραχωρήσεων χώρων της χερσαίας ζώνης.
  3. Θεσπίστηκαν Συμβούλια Χρηστών Λιμένων, που λειτουργούν ως συμβουλευτικά όργανα της διοίκησης αναφορικά με θέματα βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών στους χρήστες των λιμένων και σε θέματα ανάπτυξης των λιμένων.
  4. Αποδόθηκαν ή δρομολογήθηκε η απόδοση χώρων προς χρήση και εκμετάλλευση στους Δήμους της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, της Ελευσίνας, της Καβάλας, της Κέρκυρας κ.α. Συγκεκριμένα στην Αλεξανδρούπολη παραχωρήθηκαν στην πόλη 48 στρέμματα από την χερσαία λιμενική ζώνη για 13 χρόνια. Ο Δήμος πλέον έχει τη δυνατότητα να κάνει χώρους για αθλητικές δραστηριότητες, αναψυχή και ποδηλατοδρόμιο.
  5. Για πρώτη φορά νομοθετήθηκε το 3.5% του τζίρου των λιμανιών να πάει στην Αυτοδιοίκηση.
  6. Τριπλασιάστηκαν τα ποσά, που διατέθηκαν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας, για τη χρηματοδότηση έργων μικρής κλίμακας στα περιφερειακά λιμάνια.
  7. Διασφαλίζονται οι θέσεις των εργαζομένων στους Οργανισμούς Λιμένων και τα δικαιώματά τους.