Φ. Κουβέλης: «Πως απαξιώνουν τα λιμάνια της Ελλάδος»

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 3 λεπτά

Γράφει ο Γιώργος Σ. Σκορδίλης

«Η πιθανή εφαρμογή μιας νεοφιλελεύθερης πολιτικής για τα λιμάνια θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους, και θα επιφέρει πλατιές συνέπειες στην οικονομία και στις τοπικές κοινωνίες», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φ. Κουβέλης σε συνέντευξη τύπου στον Βόλο, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου Γραφείου της 4ης Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος.

Αυτό όμως που ο κ. Κουβέλης θεωρεί ως πιθανό το έχει ήδη ξεκαθαρίσει ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνοντας ότι και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας θα ακολουθηθεί το «πετυχημένο μοντέλο των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης», με την μόνη διαφορά πως το μοντέλο αυτό στην μεν περίπτωση του κ. Μητσοτάκη συνιστά επενδύσεις, στην δε περίπτωση του κ. Κουβέλη θεωρείτε ένδειξη νεοφιλελευθερισμού.

Ο κ. Κουβέλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης να προωθήσει τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα άλλα δέκα μεγάλα λιμάνια της χώρας, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως αυτό είναι και το μοντέλο που υπηρετεί ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά παρέλειψε να δώσει στοιχεία για το αν το εν λόγω μοντέλο προκάλεσε κάποιο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Επίσης ο κ. Κουβέλης με αφορμή την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας στο λιμάνι του Βόλου ανέφερε ότι «πολιτική βούληση και υποχρεώσει της κυβέρνησης είναι να προστατεύσει και να ενισχύσει τα δικαιώματα των ανθρώπων της εργασίας».

Και εδώ όμως παρέλειψε να αναφέρει πόσος είναι ο βασικός μισθός εκκίνησης στην ΟΛΠ ΑΕ για τον ανειδίκευτο εργάτη απόφοιτο Λυκείου (1.100 ευρώ μικτά), καθώς επίσης και το ποια ήταν η μισθοδοσία στην ΟΛΘ ΑΕ πριν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και πόση είναι σήμερα, αλλά και το πόση θα είναι το 2020.

Είπε επίσης, ότι η «πιθανή εφαρμογή μιας νεοφιλελεύθερης πολιτικής για τα λιμάνια θα έχει σαν αποτέλεσμα την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους, και θα επιφέρει πλατιές συνέπειες στην οικονομία και στις τοπικές κοινωνίες».

Στο σημείο αυτό αξίζει κανείς να υπενθυμίσει (και στον κ. Κουβέλη) ότι το επενδυτικό πλάνο της ΟΛΠ ΑΕ φτάνει στα 612 εκατ. ευρώ μέχρι το 2022 και το επενδυτικό πλάνο της ΟΛΘ ΑΕ φτάνει στα 441,6 εκατ. ευρώ μέχρι το 2026.

Είναι ξεκάθαρο και εν προκειμένου ανώφελο να καταγράψει κανείς το πως και με ποιους τρόπους λειτουργούν οι επενδύσεις αυτές τόσο στην δημιουργία προστιθέμενης αξίας, όσο και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και το πως επιδρούν στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες.

Το μοντέλο δε τον υποπαραχωρήσεων, που νομοθέτησε η κυβέρνηση δεν έχει προκαλέσει κανένα απολύτως επενδυτικό ενδιαφέρον, δεδομένου πως δεν επιδιώκει τον πραγματικό εκσυγχρονισμό των λιμένων, αλλά δημιουργεί μια κατ΄επίφαση νέα κατάσταση η οποία ωστόσο δεν ελέγχεται από τον επενδυτή, αλλά από διορισμένες από την κυβέρνηση διοικήσεις.