Λιγότερες αφίξεις στα περιφερειακά αεροδρόμια από το εξωτερικό αναμένεται να έχουμε τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν, σύμφωνα με τα στοιχεία του προγραμματισμού αεροπορικών θέσεων, που επεξεργάστηκε το ΙΝΣΕΤΕ. Η πτώση, σύμφωνα με τα στοιχεία, θα είναι τουλάχιστον 850 χιλιάδες. Ωστόσο, την τελική εικόνα για τη φετινή περίοδο θα επηρεάσει η κίνηση από το αεροδρόμιο της Αθήνας, αλλά και από τη διάθεση των τουριστών να ξοδέψουν μεγαλύτερα ποσά, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία από τους πρώτους μήνες του έτους.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα δεδομένα στον προγραμματισμό, στις 30/06/2019 ο αριθμός των θέσεων σε πτήσεις από το εξωτερικό που έχουν προγραμματιστεί για τη θερινή σεζόν 2019 στα περιφερειακά αεροδρόμια καταγράφει μείωση κατά 7% σε σχέση με τις θέσεις που είχαν προγραμματιστεί την αντίστοιχη χρονική στιγμή για τη σεζόν του 2018, αλλά κυρίως κατά 4,9% (855 χιλ.) σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που τελικά υλοποιήθηκαν το 2018.
Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η τελική μεταβολή των αεροπορικών αφίξεων θα προσδιοριστεί τόσο από τον βαθμό υλοποίησης του προγράμματος όσο και από την πληρότητα των αεροπλάνων.
Τέλος, η τουριστική κίνηση στα νησιά θα προσδιοριστεί και από τον εισερχόμενο τουρισμό που μετεπιβιβάζεται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προς κάποιο Περιφερειακό Αεροδρόμιο. Το σύνολο των επιβατών αυτών εκτιμάται σε περίπου 2 εκατ. για το 2018, εκ των οποίων περίπου οι μισοί ήταν κάτοικοι εξωτερικού, ενώ το 1ο εξάμηνο του 2019 εκτιμάται ότι ο αριθμός των μετεπιβιβαζόμενων επιβατών από το εξωτερικό για κάποιο περιφερειακό αεροδρόμιο αυξήθηκε περί το 13%.
«Διόρθωση» το 2019
Με αφορμή τα στοιχεία της μελέτης, ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Ηλίας Κικίλιας ανέφερε: «Μέρος της παρατηρούμενης μείωσης στον προγραμματισμό των θέσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια ενδέχεται να αποτελεί και “διόρθωση” γιατί τη θερινή σεζόν του 2018 σε σχέση με του 2017 η αύξηση στον προγραμματισμό θέσεων ανήλθε σε 15%, η αύξηση της υλοποίησης του προγράμματος σε 13% και η αύξηση των αφίξεων σε 11%. Δηλαδή, η αύξηση των αφίξεων το 2018 ήταν μικρότερη κατά 4% από την αύξηση των προγραμματισμένων θέσεων και κατά 2% από τις υλοποιημένες θέσεις. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω παρατηρήθηκε μείωση των πληροτήτων των αεροπλάνων που ενδεχομένως ώθησε αεροπορικές εταιρείες και Tour Operators να περιορίσουν τη δυναμικότητα για το 2019 προσδοκώντας σε υψηλότερες πληρότητες».