Γράφει ο Αντώνης Λαζαρής:
Το “Blue Galaxy” αναχωρεί από το λιμάνι της Σάμης βάζοντας ρότα για την Πάτρα. Η φωτογραφία τραβήχτηκε το καλοκαίρι του 2000 από το “Κεφαλλονιά”. Το καλοκαίρι του 2000 ήταν το καλοκαίρι των μεγάλων αλλαγών στην ακτοπλοΐα μας.
Ήταν η χρονιά όπου έπεσαν οι τίτλοι τέλους για την μεγάλη κεφαλλονίτικη εταιρεία των αδελφών Στρίντζη.
Για τα δύο επόμενα χρόνια ο λογότυπος της “STRINTZIS LINES” θα αναγραφόταν μόνο με μικρά γράμματα δίπλα στο νέο λογότυπο “BLUE FERRIES”.
Έπειτα από λίγο καιρό το βασιλοβάπορο “Blue Galaxy”/”Ionian Galaxy” θα οδηγούνταν και αυτό σε μια ντάνα στον Κόλπο των Θαυμάτων της Ελευσίνας. Τίτλοι τέλους για ένα ακόμα θρυλικό πλοίο – τίτλοι τέλους και για μια εταιρεία.
Με την ευκαιρία ας θυμηθούμε τα πλοία που άλλαξαν το status quo στη γραμμή Πάτρα- Ανκόνα:
- Το “Mediterranean Sky”και το “Mediterranean Sea” στα τέλη της δεκαετίας του ’70.
- Το “El Greco” στις αρχές της δεκαετίας του ’80.
- Το “Ionian Galaxy” το 1988 και το “Ionian Island” ένα-δυο χρόνια αργότερα.
- Το “Λατώ” το1987-1988 και το “Ερωτόκριτος” στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Από το 1995 ξεκίνησε η έλευση των νεότευκτων πλοίων. Η αρχή έγινε με τα “Superfast I”, “Superfast ΙΙ” και το “Αρετούσα” των Μινωικών. Η συνέχεια ήταν λαμπρή και τα εγκαίνια των νεότευκτων πλοίων διαδέχονταν το ένα το άλλο.
Από το 2008 και μετά ξεκίνησε η αντίστροφη πορεία. Από την ακμή περάσαμε σταδιακά στην παρακμή. Σήμερα τίποτα δεν θυμίζει την προηγούμενη δεκαετία. Το περίεργο είναι ότι τα πιο αποδοτικά πλοία για τις ελληνικές εταιρείες της Αδριατικής ήταν εκείνα τα παλιά. Τα μετασκευασμένα φορτηγά, αρχικά, και στη συνέχεια τα μετασκευασμένα γιαπωνέζικα πλοία.
Τα ευρωπαϊκά μετασκευασμένα πλοία που ταξίδεψαν στην Ανκώνα ήταν λιγότερα (“Φαίδρα”, “Ιonian Star”, “Ionian Sun”, “Ionian Star”). Τα περισσότερα, όμως, από τα παλιά αυτά πλοία έφυγαν άδοξα. Κάποια από αυτά συνέχισαν σε άλλες θάλασσες. Οι εποχές, όμως, της μεγάλης δόξας είχαν περάσει από καιρό.