Θεοχάρης: “Η κρίση θα ήταν πολύ χειρότερη χωρίς τον τουρισμό”

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Η κρίση θα ήταν πολύ χειρότερη χωρίς τον τουρισμό. Από το 2009 ως το 2018 ο Τουρισμός έχει παράξει άμεσα 125 δις ευρώ , με πολλαπλάσια συμβολή στην οικονομική δραστηριότητα και το ΑΕΠ της χώρας ενώ 230 εκατ. άνθρωποι έχουν ταξιδέψει στη χώρα μας“.  Την επισήμανση αυτή έκανε ο υπουργός Τουρισμός κ.Θεοχάρης κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων στην βουλή.

Όπως ανέφερε, στόχος μας είναι “κάθε τουρίστας να μένει περισσότερες ημέρες και να αφήνει περισσότερα χρήματα. Να γιατί προτείνουμε κίνητρα για αναβάθμιση της ποιότητας των ξενοδοχείων με αντάλλαγμα περισσότερους κοινόχρηστους χώρους. Για εμάς, τουρισμός δεν είναι μόνο ποσοστά και αριθμοί.Τουρισμός σημαίνει φιλοξενία, με έμφαση στον άνθρωπο και στην εμπειρία που βιώνει. Τουρισμός  για την ηγεσία του Υπουργείου αλλά και για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σημαίνει στρατηγική.

Η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ.Θεοχάρης, το σχέδιο δράσης είναι:

Πρώτον, Στρατηγική για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Σημαίνει ισορροπία  προσφοράς, ζήτησης και υποδομών. Όχι διακοπές ρεύματος κάθε Σαββατοκύριακο ή σκουπίδια που δε μπορεί να γίνει η αποκομιδή τους.

Δεύτερον, Σημαίνει αποφυγή του υπερτουρισμού. Φέτος στις 6 Αυγούστου θα φθάσουν στη Σαντορίνη κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.372 επιβατών. Το νησί δεν αντέχει τόσους ανθρώπους. Θα φταίνε οι κάτοικοι που θα διαμαρτυρηθούν; Θα φταίνε οι τουρίστες που δε θα ξανάρθουν; Δε μπορεί να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία των επισκεπτών και των κατοίκων. Αυτά είναι τα αποτελέσματα μιας άναρχης και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης.

Τρίτον, Σημαίνει ανάλυση δεδομένων για το ποιους θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί. Στην εποχή των μεγάλων δεδομένων (big data) δε μπορεί να κάνουμε  marketing και διαφήμιση με τη διαίσθηση. Χρειάζεται ανάλυση, καινοτομία και ένας νέος ΕΟΤ προσαρμοσμένος στις νέες συνθήκες και με νέα εργαλεία στα χέρια του.Χαράσσουμε μια νέα ψηφιακή στρατηγική στον  ΕΟΤ.

Τέταρτον, Σημαίνει ποιοτικά καταλύματα και συγκροτήματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και γιατί όχι μηδενικό άνθρακα. Οι σκανδιναβικές χώρες πρώτες -αλλά η τάση θα διευρυνθεί τα επόμενα χρόνια- επιλέγουν μόνο πράσινους προορισμούς. Δεν μπορούμε να το αγνοούμε.

Οι στρατηγικοί στόχοι του Υπουργείου συνοπτικά είναι οι εξής:

  • Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
  • Βελτίωση της ποιότητας και της αυθεντικότητάς του
  • Βελτίωση της ανθεκτικότητάς του.
  • Βελτίωση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, οι δράσεις αυτές θα επιτευχθούν:

  • Με τη δημιουργία ομάδας υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και,
  • Με τη θέσπιση Τουριστικού Περιφερειακού Συμβουλίου ώστε οι Αντιπεριφερειάρχες  Τουρισμού να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων.