Από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) αναμένεται να εκτιναχθούν τα τέλη κυκλοφορίας σε ορισμένες περιπτώσεις ως και 100%!
Oι ενδεχόμενες αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα επηρεάσουν όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Η κυβέρνηση καλείται να λύσει άμεσα τις κατηγορίες των Τελών Κυκλοφορίας 2020 καθώς ο χρόνος θα είναι πολύ περιορισμένος μέχρι το Δεκέμβριο όποτε και εκπνέει η εξόφλησή τους.
Επισημαίνεται πως και οι μισθώσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας των υψηλότερων Τελών Κυκλοφορίας τη στιγμή που πάνω από το 55% των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα αφορούν εταιρικές πωλήσεις.
Η αλλαγή των συντελεστών
Στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 ενώ από το Νοέμβριο του 2010 υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Η εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.
Οπότε στα νέα οχήματα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές και τα όρια των ρύπων ώστε το κόστος χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές και να μην «βουλιάξουν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων
Να υπενθυμίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και πάνω από 2,5 εκατ. οχήματα ιδιοκτήτες πληρώνουν με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα.