Γράφει ο Αντώνης Λαζαρής
Εν έτη 2019 γίνονται καθημερινά κόντρες στο Αιγαίο, σε έναν αέναο αγώνα για το ποιος θα μπει πρώτος στο λιμάνι του νησιού. Οι κόντρες γίνονται και θα γίνονται για λόγους εντυπωσιασμού, για λόγους prestige.
Γϊνονται βέβαια γιατί όποιος μπει πρώτος στο λιμάνι θα κερδίσει χρόνο και δεν χρειαστεί να περιμένει υπομονετικά το πλοίο που μπήκε πρώτο πριν από αυτό.
Τα λιμάνια των Κυκλάδων είναι τόσο ανεπαρκή σε χώρους που οι καθυστερήσεις δίνουν και παίρνουν. Αυτός που θα μπει πρώτος στο λιμάνι, θα φύγει και πρώτος για το επόμενο λιμάνι της γραμμής.
Οι κόντρες, βέβαια, δεν γίνονται πλέον ποτέ σε βάρος της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας. Με δεδομένη την ασφάλεια όποτε δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία ορισμένοι Έλληνες καπετάνιοι δεν διστάζουν να κοντράρουν “στα ίσα” το πλοίο της άλλης εταιρείας.
Οι εποχές του”Ναϊάς ΙΙ” και του “Παναγία Τήνου” δεν φαντάζουν τόσο μακρινές. Στα ίδια νερά που κάποτε κοντράρονταν το “Πηνελόπη Α” και το “Superferry” σήμερα συνεχίζουν να κοντράρονται πλοία όπως το “Aqua Blue” της Sea Jets και το “Superferry” της Golden Star Ferries.
Στην τελευταία κόντρα νικητής βγήκε το “Aqua Blue” που στο πρωϊνό δρομολόγιο από Ραφήνα μπήκε πρώτο στο λιμάνι της Τήνου έπειτα από “καταδίωξη” στη διαδρομή από το Γαύριο προς την Τήνο.
Το πλοίο με ταχύτητα που άγγιξε τα είκοσι μίλια ξεπέρασε στην διαδρομή το “Superrferry”.
Τα δύο πλοία είχαν αναχωρήσει σχεδόν ταυτόχρονα από τη Ραφήνα, αλλά το “Superferry” επιταχύνει πιο γρήγορα.
Το πλοίο έχει επιστρέψει δριμύτερο. Οι πραγματικοί νικητές είναι οι επιβάτες της γραμμής που έχουν πλέον ένα ακόμα πλοίο στη γραμμή που ταξιδεύει σε υψηλά standards. Οι κόντρες καλά κρατούν στην παραδοσιακή γραμμή για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.