ΟΛΠ: Δέκα και πλέον εκατ. κοντέινερ στον Πειραιά την επόμενη πενταετία

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 3 λεπτά

Θα ξεπεράσει τα δέκα εκατομμύρια μονάδες teus η ετήσια διακίνηση container στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά εντός της επόμενης πενταετίας μετά και την ολοκλήρωση των αναγκαίων έργων ανοδομής που θα δώσουν στο τέρμιναλ την δυνατότητα να πετύχει αυτό τον στόχο.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των στελεχών της ΟΛΠ ΑΕ ο στόχος της επόμενης πενταετίας είναι τα 10,3 εκατ. teus, ενώ μετά την ολοκλήρωση των έργων ενίσχυσης του τέρμιναλ το λιμάνι θα μπορεί να καλύψει την διακίνηση 10,7 εκατ. teus.

Ήδη το λιμάνι του Πειραιά φιγουράρει μέσα στην πρώτη τριάδα των εμπορευματικών λιμένων της Μεσογείου, ενώ με τα νέα έργα θα διεκδικήσει μια από τις τρεις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη μαζί με το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο.

Παρόμοια θα είναι και η εξέλιξη του car terminal της ΟΛΠ ΑΕ, το οποίο μετά και την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του που προβλέπονται στο master plan, αναμένεται να αποκτήσει την ικανότητα να διακινεί σχεδόν ένα εκατομμύριο οχήματα τον χρόνο.

Όπως είναι ήδη γνωστό η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ πραγματοποιεί διαδοχικές συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να οριστικοποιηθούν όλα τα ανοικτά ζητήματα γύρω από το master plan με απώτερο στόχο να αρχίσουν άμεσα τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τα στελέχη της ΟΛΠ ΑΕ τα πάντα είναι έτοιμα, τόσο ως προς το γραφειοκρατικό κομμάτι (άδειες κ.ο.κ.), όσο και ως προς την χρηματοδότηση των έργων αυτών και το μόνο που απομένει είναι να το πράσινο φως της κυβέρνησης προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Πηγές από την πλευρά του το υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκτιμούν ότι αμφότερες οι πλευρές έχουν κατανοήσει την αναγκαιότητα των διορθωτικών κινήσεων και ως εκ τούτου το μόνο που απομένει είναι να κατατεθεί η τελική πρόταση της ΟΛΠ ΑΕ για να πάρουν όλα τον δρόμο τους.

Όπως είχε αναφέρει άλλωστε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης κατά την διάρκεια της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων του στην Βουλή, απόφαση του είναι να “τρέξουν” άμεσα οι επενδύσεις στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, στον Πειραιά και στην Θεσσαλονίκη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πρόσφατα ο Οίκος Drewry εξέδωσε την ετήσια έκθεσή του «Global Container Terminal Operators Annual Review and Forecast 2019», προσπαθώντας να ρίξει φως στην αγορά των διαχειριστριών εταιρειών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων.

Με μια πρώτη ματιά, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Cosco, το τεράστιο αυτό κινεζικό conglomerate κερδίζει διαρκώς έδαφος στην «κούρσα» με τους κορυφαίους διαχειριστές τερματικών σταθμών. Ειδικότερα, σε όρους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η China Cosco Shipping βρέθηκε στην τρίτη θέση το 2018 ενώ την δεύτερη και πρώτη θέση αντίστοιχα κατέλαβαν η Hutchison Ports και η PSA International.

Όπως σημειώνεται στη σχετική έκθεση, μετά την εξαγορά της Orient Overseas Container Lines (OOCL), η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια που διαχειρίζεται η Cosco πέρσι άγγιξε τα 46,1 εκατ. ΤEUs ενώ οριακά πιο πάνω βρέθηκε η Hutchison Ports με διακινούμενο όγκο εμπορευματοκιβωτίων στα 46,7 εκατ. TEUs. Aπό την άλλη, η PSA International φαίνεται πως ανοίγει την ψαλίδα με τις Cosco και Hutchison καθώς το 2018 κατέγραψε αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 7,2% στα 60,3 εκατ. TEUs. Την επτάδα των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης τερματικών σταθμών για το 2018 συμπληρώνουν η DP World (44,2 εκατ. TEUs), η ΑPM Terminals (42,8 εκατ. TEUs), η China Merchant Ports (35,1 εκατ. TEUs) καιη Τerminal Investment Limited (26,5 εκατ. TEUs).

Tέλος ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο από την έκθεση της Drewry είναι το γεγονός ότι ο οίκος αναμένει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,4% για την παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων έως το 2023 διαμορφούμενη στα 973 εκατ. έναντι 784 εκατ. TEUs το 2018