Στην εφαρμογή της σύνδεσης των πιστωτικών καρτών με το ηλεκτρονικό εισιτήριο προχωρεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από το 2020 με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αλλά και για να μπει τέλος στην απώλεια εσόδων από όσους δεν πληρώνουν εισιτήριο.
Έτσι σχεδιάζεται μέχρι την Άνοιξη του 2020, να ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό εισιτήριο η εφαρμογή για χρέωση με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα των μετακινήσεων, δυνατότητα που θα δώσει στους πολίτες την ευκαιρία να περνούν τις μπάρες χρησιμοποιώντας τις κάρτες πληρωμών χωρίς να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Όπως στο Λονδίνο
Στο Λονδίνο σύμφωνα με εκπροσώπους της VISA «η χρήση της τεχνολογίας του ανοικτού κυκλώματος, που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι κάρτες ως εισιτήρια, έχει ήδη σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του συστήματος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλούνται πέρσι είχαν πραγματοποιηθεί ένα δισεκατομμύριο διαδρομές με απευθείας χρέωση στην κάρτα του επιβάτη, χωρίς αγορά εισιτηρίου, με αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να έχει μειωθεί από 16% του συνόλου των εσόδων στο 8%, με προοπτικές να μειωθεί σημαντικά περισσότερο. Η εφαρμογή αυτή συρρίκνωσε και τους χρόνους αναμονής στα εκδοτήρια μειώνοντας αισθητά την ταλαιπωρία των επιβατών.
Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδομών αρμόδιος για τον τομέα των Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ενεργοποιεί το μνημόνιο συνεργασίας που είχε υπογραφεί με την ελληνική αστυνομία, ενισχύοντας με αστυνομικές δυνάμεις ακόμη και τους ελέγχους των εισιτηρίων. Το υπουργείο θα χρειαστεί ωστόσο να ενδυναμώσει το σώμα των Ελεγκτών που παραμένει αποδυναμωμένο για να καλύψει ένα μεγάλο όγκο συγκοινωνιακού έργου τόσο στα μέσα σταθερής τροχιάς όσο και στις οδικές μεταφορές.
Επιπλέον ο ΟΑΣΑ θα επιστρατεύσει 30 οδηγούς που σήμερα ήταν αποσπασμένοι σε κόμματα και πολιτικά πρόσωπα που δεν έχουν εκλεγεί ενώ ξεκινά δευτεροβάθμιος έλεγχος στην ΟΣΥ για τις αναρρωτικές άδειες αφού υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για αδικαιολόγητες απουσίες που στερούν από τις υπηρεσίες πολύτιμο προσωπικό.