“Αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας” απάντησε ο ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκος Πιερρακάκης, στο ερώτημα γιατί δεν στάλθηκαν SMS του 112 για τη φωτιά στον Υμηττό.
Όπως εξήγησε, «η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι η μόνη αρμόδια αρχή να χειριστεί το σύστημα, αυτή αποφασίζει, κι αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό, επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα».
Παράλληλα, ανέφερε ότι “το νέο σύστημα θα είναι υψηλής ακρίβειας και έγκαιρης ειδοποίησης και θα αντικαταστήσει το σημερινό ενδιάμεσο, ενώ επισήμανε ότι θα τεθεί σε λειτουργία από την αρχή του νέου έτους.
Ο υπουργός μίλησε στον ΣΚΑΪ και διευκρίνισε ότι τα μηνύματα ειδοποίησης για τις φωτιές, είναι όλα δωρεάν». Επίσης, αναφέρθηκε και στα προβλήματα που εντοπίστηκαν με την αποστολή του SMS, λέγοντας ότι έχει να κάνει με συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που είναι μεγάλες, κι ακριβώς λόγω της φύσης του SMS κάποιοι έλαβαν περισσότερα μηνύματα.
«Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά ‘’πεντάρια’’ (σ.σ υψηλή κατάσταση έκτακτης ανάγκης) και το ίδιο μήνυμα το βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δυο φορές το ίδιο μήνυμα» αποσαφήνισε.
Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης (με το νέο σύστημα) από τις αρχές του νέου έτους θα επιτρέπονται παρεμβάσεις σε πολύ μικρή κλίμακα, ωστόσο ότι το νέο πλήρες σύστημα (CBS) δεν δουλεύει σε όλα τα κινητά. «Τα έξυπνα κινητά έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS, και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο» σημείωσε.