Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν τη ναυτιλία, που όταν τα διαβάζουμε… μένουμε εντυπωσιασμένοι.
Δείτε λοιπόν 15 απίστευτα κι όμως αληθινά πράγματα που δεν γνωρίζατε για την παγκόσμια ναυτιλία.
- Το 2010, Σομαλοί πειρατές κρατούσαν ομήρους 544 ναυτικούς. Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 2.000 ναυτικοί πεθαίνουν στη θάλασσα, και, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, δύο πλοία χάνονται κάθε μέρα. Το 2012, ο αριθμός των επιθέσεων στους ναυτικούς ήταν μεγαλύτερος από τον αριθμό των βίαιων εγκλημάτων στη Νότια Αφρική, το έθνος με την υψηλότερη εγκληματικότητα στη Γη.
- Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ταξιδεύει σε ένα χρόνο κατά τη διάρκεια των τακτικών δρομολογίων του σε όλους τους ωκεανούς, απόσταση ίση με τα 3/4 του ταξιδιού από τη Γη στο φεγγάρι και πίσω.
- Τα μεγαλύτερα πλοία μπορεί να κοστίζουν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστούν.
- Οι γυναίκες αποτελούν μόνο το 2% των ναυτικών. Οι Φιλιππινέζικης καταγωγής ναυτικοί αποτελούν περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου των πληρωμάτων παγκοσμίως, με σχεδόν 1/4 του εκατομμυρίου στη θάλασσα.
- Τα μεγαλύτερα πλοία μπορεί να αποθηκεύσουν 745 εκατ μπανάνες σε σχεδόν 15.000 εμπορευματοκιβώτια. Αυτό αντιστοιχεί περίπου σε μια για κάθε άτομο στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
- Υπάρχουν περίπου 55.000 εμπορικά πλοία που μεταφέρουν φορτία σε όλο τον κόσμο.
- Περίπου 1,5 εκατομμύρια ναυτικοί που απασχολούνται στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
- Σε σύγκριση με τα φορτηγά και αεροπλάνα, η ναυτιλία εξακολουθεί να είναι, με σχετικούς όρους, το πιο «πράσινο» μέσο μεταφοράς.
- Η Ιαπωνία, και η Ελλάδα είναι οι δύο χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους, με βάση τη συνολική μεταφορική ικανότητα που ελέγχεται από μητρικές εταιρείες που είναι εγκατεστημένες σε αυτές τις χώρες.
- Οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι εξαιρετικά μυστικοπαθείς. Για παράδειγμα, η επίσημη ένωση των Ελλήνων εφοπλιστών δεν πρόκειται να αποκαλύψει ποτέ πόσα μέλη έχει.
- Αυτή τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές υπάρχουν περίπου 20 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που διασχίζουν τον κόσμο. Η μηχανή ενός containership έχει περίπου 1.000 φορές περισσότερη ισχύ από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
- Για να δοθεί ένα παράδειγμα του πόσο κοστίζει η μεταφορά οποιουδήποτε αντικειμένου, ένα ποδήλατο θα έκανε περίπου 10 δολάρια, ενώ μια σόδα μπορεί να έκανε λιγότερο από ένα λεπτό.
- Από οικονομικής άποψης, η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι τεράστια. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύει περισσότερο ΑΕΠ από ό,τι συνολικά τα εστιατόρια, οι αλυσίδες φαγητού takeaway και τα δημόσια έργα.
- Η ναυτιλία είναι τόσο μεγάλη στην πραγματικότητα που αποτελεί περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.
- Εάν μπορούσαμε να παρατάξουμε όλα τα εμπορευματοκιβώτια που μετακινούνται παγκοσμίως σ’ ένα μόνο πλοίο, αυτά εύκολα θα απλώνονταν σε μια γραμμή γύρω από το μισό πλανήτη. Αν τα στοιβάξουμε όλα μαζί σε μια ευθεία, θα φτάσουν σε ύψος περίπου 7.500 πύργους του Άιφελ και αν εκφορτώσουμε το φορτίο τους σε φορτηγά η κίνηση θα φτάσει σε μήκος τα 60 μίλια.
- Η ναυτιλία είναι φθηνή. Είναι τόσο φθηνή στην πραγματικότητα, που η Σκωτία αντί να κόψει σε φιλέτα το δικό της ψάρι, η Σκωτία προτιμά να στείλει τον μπακαλιάρο της 10 χιλιάδες μίλια πέρα από τον ωκεανό στην Κίνα για να ετοιμαστεί εκεί, και στη συνέχεια να σταλεί πίσω για λιγότερο από την τιμή του να το κάνουν οι ίδιοι.