Ψηλά ο πήχης των προσδοκιών για την εξαγορά του 30% του Ελ. Βενιζέλος

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διαδικασία για την έναρξη του διαγωνισμού παραχώρησης του 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ” (ΔΑΑ). Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η ανταπόκριση των υποψηφίων επενδυτών,  στην πρόσκληση για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 30% του ΔΑΑ είναι υψηλή.

Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον περασμένο Ιούνιο και στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η διαδικασία της αποστολής απαντήσεων σε διευκρινιστικά ερωτήματα που υποβλήθηκαν από ενδιαφερομένους επενδυτές. Κυβερνητικές πηγές εκφράζουν την προσδοκία ότι η πώληση  του 30% του ΔΑΑ θα μπορούσε να αποφέρει μέχρι και 1,5 δισ. ευρώ στο στα δημόσια ταμεία.

Υπενθυμίζεται ότι στον ΔΑΑ η AviAlliance έχει ποσοστό 40%, το ΤΑΙΠΕΔ 30%, το ελληνικό Δημόσιο 25% και η οικογένεια Κοπελούζου 5%.

Οι οικονομικές επιδόσεις της “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ” και, κυρίως, η υψηλή επιβατική κίνηση στον αερολιμένα ενισχύουν αυτή την προσδοκία. Το 2018 καταγράφηκε διπλό ρεκόρ για το ΔΑΑ, τόσο σε επίπεδο διακίνησης επιβατών (24,1 εκατομμύρια) και πτήσεων (217 χιλιάδες), όσο και σε επίπεδο εσόδων (478 εκατ.) και προ φόρων κερδών (240 εκατ.).

Φέτος, με βάση τα τελευταία στοιχεία για το 2019, συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τα 14,24 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 7%. Η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε άνοδο της τάξης του 3% και 9% αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών έχουν αναφερθεί το καναδικό fund PSP Investments που ήδη ελέγχει το 40% του αερολιμένα, μέσω της AviAlliance, η γαλλική Vinci Airports, το αυστραλιανό fund Macquarie (έχει ήδη προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό), εγχώριοι και κινεζικοί όμιλοι, ενώ μένει να φανεί ποιες συμμαχίες θα διαμορφωθούν με τοπικούς “παίκτες”.