Πρόταση στον Βρετανό Πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να εκτεθούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα το 2021, επ’ ευκαιρία των εορτασμών για την επέτειο των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση, απευθύνει με συνέντευξή του στη βρετανική εφημερίδα Observer ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η επιθυμία και η φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, έτσι ώστε η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και με αυτό τον τρόπο να μεταδώσουμε το μήνυμα της σπουδαίας και καθοριστικής συμβολής της Ελλάδας, στη διαμόρφωση του δυτικού πολιτισμού», επισημαίνει ο κ. Μητσοτάκης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθαρίζει ότι η απαίτηση για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών παραμένει και μεταφέρει την εκτίμησή του ότι «θα είναι μια χαμένη μάχη» των Βρετανών η επιμονή να μην επιστραφούν. «Η απαίτησή μας για επιστροφή των γλυπτών παραμένει ακέραια. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν μια χαμένη μάχη. Γιατί είναι μια χαμένη μάχη. Η πίεση θα αυξάνεται διαρκώς» επισημαίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης τονίζει μεταξύ άλλων ότι η Ακρόπολη είναι ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και υπό αυτή την έννοια δεν ανήκει αποκλειστικά στην Ελλάδα. Και σημειώνει με έμφαση ότι: «Εάν πραγματικά θέλει να δει κανείς το μνημείο στην ολότητά του πρέπει να δει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην αρχική τους θέση. Είναι ζήτημα ενότητας του μνημείου».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Observer, «την περασμένη εβδομάδα –σε μια κίνηση που σχεδόν σίγουρα έφερε σε δύσκολη θέση τη Βρετανία– η Γαλλία ανταποκρίθηκε με απρόσμενο ενθουσιασμό στην πρόταση να επιστρέψει επίσης μέρος της ζωφόρου στην Ελλάδα. “Οι Γάλλοι υποσχέθηκαν να επιστρέψουν τα ανεκτίμητα αντικείμενα και σε αντάλλαγμα να δανεισθούν ελληνικά χάλκινα αντικείμενα στο Λούβρο», αναφέρει ο Observer και τονίζει ότι “αυτή θα είναι η πρώτη φορά μετά από χρόνια που θα υποβληθεί ένα τέτοιο αίτημα από την ελληνική πλευρά.
Σημειώνεται ότι το δημοσίευμα φιλοξενεί και δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη ότι η Ελλάδα έχει και ανακαλύπτει πολύ περισσότερες αρχαιότητες από όσες μπορεί η ίδια να εκθέσει.