Ποιες αλλαγές θα φέρει το Brexit στις μεταφορές

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Αλλαγές στις μεταφορές αναμένεται ότι θα επιφέρει το Brexit για ένα σημαντικό όγκο φορτίων που σήμερα διακινούνται με φορτηγά οχήματα και μεταφέρονται από επιβατηγά-οχηματαγωγά μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης και της Βρετανίας.

Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών το μεγαλύτερο “αγκάθι” θα είναι οι πολύωρες έως και πολυήμερες καθυστερήσεις στις δύο πλευρές της Μάγχης από τις τελωνειακές και άλλες διαδικασίες που θα υφίστανται τα φορτία.

Κατά τις εκτιμήσεις τους φορτία που σήμερα διακινούνται με φορτηγά οχήματα θα διακινούνται προσεχώς με εμπορευματοκιβώτια γεγονός που επίσης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το short sea shipping (SSS)πιθανώς να ευνοηθεί από τις δρομολογημένες εξελίξεις.

Είναι προφανές ότι με εμπορευματοκιβώτια επί πλοίων μπορεί να διακινηθούν μεγαλύτεροι όγκοι εμπορευμάτων έναντι άλλων επιλογών γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των καθυστερήσεων στις τελωνειακές διατυπώσεις.

Και αυτό γιατί τα λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν «τρέξει» ψηφιακές λύσεις για τη βελτίωση του ελέγχουν των συνοδευτικών παραστατικών των διακινούμενων φορτίων.

Υπενθυμίζεται ότι πολλά λιμάνια της Β. Θάλασσας είχαν ξεκινήσει τις διαδικασίες βελτίωσης του επιχειρησιακού τους προφίλ.

Να σημειωθεί ότι στο Βέλγιο η πρωτοποριακή τελωνειακή πλατφόρμα της BE-GATE αναπτύχθηκε για το σκοπό αυτό και εγκαινιάστηκε επισήμως στις 6 Ιουνίου. Η πύλη, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, χρησιμεύει για την επιτάχυνση και την αύξηση της αποδοτικότητας του εκτελωνισμού στη διασυνοριακή ροή αγαθών.

Η BE-GATE αναπτύχθηκε με πρωτοβουλία του Τμήματος Τελωνείων του Βελγίου και  υποστηρίζεται ήδη από τέσσερις σημαντικούς κόμβους ηλεκτρονικού εμπορίου, τους λιμένες της Αμβέρσας και της Ζεεμπρίγκε και τα αεροδρόμια των Βρυξελλών και της Λιέγης.