Β. Μαρινάκης: Συμφωνία μαμούθ 1,5 δις για την αγορά 14 τάνκερ VLCC

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Μια από τις μεγαλύτερες αγορές στο χώρο της ναυτιλίας αναμένεται -αν επιβεβαιωθεί- η κίνηση της εταιρείας Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη που σύμφωνα με πληροφορίες παρήγγειλε την κατασκευή έως και 14 τάνκερ VLCC στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή υπέγραψε επιστολή προθέσεων (Letter of Intent) με το γνωστό ναυπηγείο για την κατασκευή 10 δεξαμενόπλοιων VLCC διπλού καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης option για τέσσερα επιπλέον πλοία κόστους 1,5 δις δολαρίων!

Εάν επιβεβαιωθεί η παραγγελία, πρόκειται για μία πρωτοποριακή κίνηση του ισχυρού εφοπλιστή, καθώς κατά τους τελευταίους μήνες υπάρχουν έντονες διεργασίες στη ναυτιλιακή αγορά σχετικά με την κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων, τύπου VLCC, τα οποία θα κινούνται με LNG.

Τα τάνκερ, χωρητικότητας 300.000 dwt, εκτιμάται ότι θα έχουν κόστος περίπου 110 εκατ. δολάρια έκαστο και αναμένεται να παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές LNG επί του καταστρώματος και θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν συνολικά 7,500 cbm καυσίμου, αναφέρει το tradewinds.

Στο μεταξύ, ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η Capital Maritime βρίσκεται σε συζητήσεις με τον ενεργειακό κολοσσό Shell και άλλους πιθανούς ναυλωτές προκειμένου να κλείσει συμφωνίες ναύλωσης, ωστόσο εκτιμούν ότι ορισμένα από τα νέα πλοία θα είναι διαθέσιμα στη spot αγορά.

Προς το παρόν τόσο η HHI όσο και η Capital Maritime δεν έχουν σχολιάσει το θέμα.