fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα μεσαία μεγέθη ενισχύουν την αγορά εμπορευματοκιβωτίων

Άνοδο παρουσίασε ο γενικός δείκτης εμπορευματοκιβωτίων, HARPEX κερδίζοντας άλλες 6 μονάδες και έφτασε στις 719 μονάδες, αυτή την εβδομάδα.

Στην αύξηση αυτή συνετέλεσαν τα μεσαία και μεγαλύτερα μεγέθη κερδίζοντας ημερησίως από 150$ έως 500$. Οι μικρότερες κατηγορίες χωρητικότητας 1700 TEUs και κάτω, καθώς και άνω των 8000 TEUs έμειναν επίπεδα των προηγούμενων ημερών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο γενικός δείκτης εμφάνισε το τελευταίο τρίμηνο αύξηση της τάξεως 19,24%, αφού από τις 603 μονάδες που ήταν αρχές Ιουνίου έκλεισε την Παρασκευή στις 719 μονάδες.

Αναλυτικότερα ανά μέγεθος πλοίου:

Στα POST-PANAMAXes, η αγορά παρέμεινε σταθερή στα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ημερών, ιδίως για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορία (άνω των 8χιλ TEUs). Τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας εμφάνισαν έντονη κινητικότητα και σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων αύξησαν τους ημερήσιους ναύλους τους.

Στα PANAMAXes, επίσης συνεχίστηκε η θετική πορεία της αγοράς, με ελαφρώς αυξημένη ζήτηση. Οι πλοιοκτήτες βρήκαν έτσι την ευκαιρία να επωφεληθούν και οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά $ 0,1-0,2Κ ημερησίως, και έφτασαν στα $ 14,2-14,5 Κ/ημέρα, κατά μ.ο.

Στα «3,5άρια», δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές και η αγορά βρίσκεται σε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Έτσι οι ναύλοι διατηρήθηκαν πάνω από τα $ 11,5-12Κ /ημέρα. Τα λίγο μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 και 2.500 TEUs, εμφάνισαν τη μεγαλύτερη κινητικότητα με μεγάλο αριθμό κλεισιμάτων και την απορρόφηση μεγάλου μέρους της χωρητικότητας της Ασίας. Ο Ατλαντικός από την άλλη πλευρά, ακολούθησε αλλά με χαμηλότερο όγκο διαπραγματεύσεων. Οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα $ 10-10,5Κ/ημέρα για τα μεγαλύτερα πλοία και στα
$ 9-9,3Κ/ημέρα για τα μικρότερα. Η δραστηριότητα των μικρότερων πλοίων δεν άλλαξε σημαντικά. Αξίζει να σημειωθεί μόνο ότι τα πλοία των 1700 TEUs έδειξαν κάποια κινητικότητα στην Ασία και οι πλοιοκτήτες μπορούν να αισιοδοξούν για λίγο καλύτερες μέρες στο μέλλον. Επίσης, δεν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις στα επίπεδα των ναύλων σε Ασία και Ατλαντικό. Στα αρνητικά σημεία είναι η ενδεχόμενη αύξηση της προσφοράς πλοίων που ίσως να πιέσει την αγορά. Οι ναύλοι για τα σκάφη των 1700 TEUs παρέμειναν στα $8,4-8,5Κ /ημέρα.

Τα FEEDERS, των 1100 και 700 TEUS, δείχνουν να έχουν κολλήσει για πάνω από 8 εβδομάδες στα ίδια επίπεδα. Έτσι για τα σκάφη των 1100 TEUs οι ναύλοι έμειναν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα και για τα «700άρια» στα 5Κ /ημέρα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ