Τέλος στην καμπάνια της Coca Cola με τις απεικονίσεις του Παρθενώνα και της Βουλής σε μπουκάλια, ψυγεία και διαφημιστικά μόνιτορ βάζει το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, δικαιώνοντας ουσιαστικά τις θέσεις των Λουξ, Βίκος και Έψα, που προσέφυγαν στο θεσμικό όργανο.
Σύμφωνα με το δευτεροβάθμιο όργανο του Συμβουλίου, η Coca Cola Hellas, θυγατρική της πολυεθνικής Coca Cola Co, έχει περιθώριο 30 εργάσιμων ημερών να αποσύρει και τα υπόλοιπα υλικά που σχετίζονται με τη διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca Cola, με θέμα την Αθήνα.
Η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάνθηκε ότι η διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca Cola με θέμα την Αθήνα χωρίς προηγούμενη σχετική άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού όσον αφορά στην αναπαράσταση μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο, έρχεται μετά τις 4/7/2019, σε αντίθεση με το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι από τις 4 Ιουλίου και έπειτα απαιτείται η λήψη άδειας για χρήση αναπαραστάσεων με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο (και άρα και των ελεύθερων σχεδίων) των μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο.
Κύκλοι της Coca Cola Hellas, διαμηνύουν πως η εταιρεία θα συμμορφωθεί με την απόφαση, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Η Coca-Cola σέβεται τους νόμους, τους θεσμούς και τους πολίτες της χώρας και λειτουργεί ως εταιρεία-πρότυπο. Δεν θα προέβαινε ποτέ σε μη νόμιμες ενέργειες και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εταιρεία κινήθηκε με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, λειτουργώντας πάντα βάσει των κανόνων και της επιχειρηματικής δεοντολογίας».
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, «η δευτεροβάθμια επιτροπή ουσιαστικά αναγνώρισε ότι η διαφημιστική εκστρατεία της Coca-Cola κατά την έναρξή της πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της νομιμότητας».
Οι καταγγελίες της Λουξ
Νωρίτερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΛΟΥΞ Μαρλαφέκας ΑΕΒΕ κ. Γιάννης Μαρλαφέκας διαμήνυε πως ήταν αποφασισμένος να κινηθεί ακόμα και νομικά κατά της Coca Cola και του υπουργείου Πολιτισμού για την επίμαχη υπόθεση. Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ