Πόλεμο στην αντιγραφή ειδήσεων αποφάσισε να κηρύξει η Google παίρνοντας μέτρα κατά της κλοπής περιεχομένου. Την περασμένη Τρίτη (10/9), ο αντιπρόεδρος της Google News, Ρίτσαρντ Τζίνγκρας, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία άλλαξε τον αλγόριθμο στη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης έτσι ώστε να εμφανίζονται πρώτες οι ειδήσεις με αυθεντικό ρεπορτάζ και πολύ πιο χαμηλά τα αντίγραφά τους από άλλους ιστότοπους.
“Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους χρήστες να αποκτήσουν πρόσβαση στις πλέον αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης και να μπορούν να βρουν τις αρχικές δημοσιογραφικές πληροφορίες και ειδήσεις από όπου ξεκινάει μια ιστορία ενώ ταυτόχρονα θα ανταμείβονται οι εκδότες που παράγουν αυθεντικό περιεχόμενο”, επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της Google News και τόνισε ότι: Τα πρωτότυπα άρθρα θα μένουν για πολύ περισσότερο χρόνο ψηλά σε σχέση με όσα αντιγράφουν ακόμη και εν μέρει άλλες πηγές περιεχομένου”.
Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα, τι σημαίνει “αυθεντικό ρεπορτάζ“. “Δεν υπάρχει ένας ακριβής ορισμός για το αυθεντικό ρεπορτάζ ούτε και κάποια απόλυτα standard για να χαρακτηριστεί αυθεντικό ένα άρθρο” τονίζεται στην ανακοίνωση και επισημαίνεται ότι: “Μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικές αίθουσες σύνταξης και εκδόσεις, γι αυτό και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να κατανοήσουμε το ΄κύκλο ζωής΄ μιας είδησης”.
Ο αλγόριθμος έχει ήδη μπει σε λειτουργία στην κεντρική υπηρεσία γενικής αναζήτησης και σύντομα θα εφαρμοσθεί και στο Google News και το Google Discover.
Για το λόγο αυτό, η Google έχει δημιουργήσει έναν “στρατό” από 10.000 αξιολογητές σε ολόκληρο τον κόσμο οι οποίοι ελέγχουν και αξιολογούν τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου αλγόριθμου έτσι ώστε να γίνονται οι κατάλληλες αλλαγές όταν αυτός “πέφτει έξω”.
Οι αλλαγές αυτές δεν θα γίνονται άμεσα αλλά μόνο όταν συγκεντρώνεται ένα πλήθος στοιχείων για το κάθε ενημερωτικό ιστότοπο και την ποιότητα και αξιοπιστία του δημοσιογραφικού περιεχομένου.
Βέβαια, υπάρχουν και οι προβληματισμοί γύρω από αυτή την εξέλιξη, καθώς κυριαρχεί και το επιχείρημα ότι αυτή η κίνηση ια πλήξει τους μικρότερους ιστότοπους και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και ότι ευνοούνται μόνο τα μεγάλα ΜΜΕ