Λονδίνο: Διχάζουν οι χαμηλές ταχύτητες σε σχέση με τους ρύπους

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Η μείωσης των CO2 ρύπων αλλά και της υιοθέτησης του μέτρου των χαμηλών ταχυτήτων στα πλοία ήταν δύο από τα μεγάλα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής εβδομάδας του Λονδίνου όπου υπήρξε διχασμός  ως προς την εξεύρεση κοινής ρότας για τη ναυτιλία.

Εκπρόσωποι των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων ξηρού φορτίου υποστήριξαν ότι η μείωση των ταχυτήτων είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για τη μείωση κατά 40% των CO2 ρύπων ως το 2030.

Να σημειωθεί ότι η πλευρά της MAERSK, που ουσιαστικά απεικονίζει την τάση του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, αρκετές φορές έχει επιχειρηματολογήσει επί του θέματος από μία διαφορετική  οπτική γωνία.

Σύμφωνα με την έγκυρη ιστοσελίδα Shipping Watch που επικαλέστηκε σχετικό email της MAERSK, η εταιρεία ζητά περισσότερες μελέτες στο ζήτημα των καυσίμων καθώς θεωρεί ότι η δραστική μείωση των ταχυτήτων θα ευνοήσει τα παλαιότερα πλοία.

Σχολιάζοντας την «διαφοροποίηση» της MAERSK ο αντιπρόεδρος του ICS L. Kristoffersen σημείωσε την αναγκαιότητα ανάληψης δράσης αξιοποιώντας την υφιστάμενη τεχνολογία για να επιτευχθούν οι στόχοι της ναυτιλίας.

Να σημειωθεί ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υποστηρίζει τις προσπάθειες του ICS και του ΙΜΟ αλλά και την πρόταση που υπεβλήθη από την Ελλάδα στο ISWG-GHG 5 του ΙΜΟ που αφορά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων (bulk-tramp) για περεταίρω ενίσχυση του SEEMP μέσω κανονιστικών μέτρων.

Ωστόσο η ΕΕΕ έχει επισημάνει επίσης ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες θα πρέπει να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένοι, λειτουργικοί και να εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο.