Δύο βλάβες scrubbers, εκ των οποίων η μία με εκδήλωση πυρκαγιάς και η άλλη με πλημμύρα των μηχανοστασίων, που είδαν το φως της δημοσιότητας έχουν πυροδοτήσει ένα νέο κύκλο συζητήσεων στην ασφαλιστική αγορά για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τα πλοία.
Και οι δύο περιπτώσεις που χαρακτηρίστηκαν «καταστροφικές» συζητήθηκαν στη διάσκεψη του International Union of Marine Insurers στο Τορόντο.
Δεδομένου ότι περισσότερες από 3.000 τέτοιες συσκευές έχουν προγραμματιστεί να τοποθετηθούν σε πλοία μέχρι τα τέλη του έτους ο προβληματισμός είναι μεγάλος και ενισχύεται περισσότερο μετά την διαπίστωση ότι σωληνώσεις των scrubbers μπορεί να χρειαστούν αντικατάσταση στο εξάμηνο από την τοποθέτησή τους.
Να σημειωθεί ότι στην διάσκεψη του Τορόντο έγινε αναφορά και στους κινδύνους που δημιουργούνται για τις μηχανές των πλοίων από την χρήση μη δοκιμασμένων μειγμάτων από ασταθή, ασύμβατα καύσιμα κατώτερης περιεκτικότητας σε θείο.
Υπενθυμίζεται ότι πρώτος ο Πειραιάς έκανε αναφορά στους κινδύνους από τις μείξεις των καυσίμων αλλά και τεχνικές αποτυχίες σε scrubbers που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τεράστιες ζημιές στα σκάφη.