Κλυδωνίζεται η παγκόσμια αγορά από τη χρεωκοπία της Thomas Cook, ένα λουκέτο που προήλθε από την αλλαγή της συμπεριφοράς των ταξιδιωτών να πραγματοποιούν κρατήσεις διαδικτυακά. Οι εποχές που τα παραδοσιακά πακέτα διακοπών προσφέρουν οι tour operators ανήκει πλέον στο παρελθόν και δύναμη αγοραστική αποκτούν πλέον οι διαδικτυακές πηγές.
Ο επικεφαλής τουριστικών αναλύσεων της πλατφόρμας καινοτόμων λύσεων GlobalData, ο Nick Wyatt επισημαίνει ότι ο προγραμματισμός των διακοπών πλέον γίνεται μέσω διαδικτύου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της GlobalData, η αξία της βρετανικής αγοράς ταξιδιωτικών πωλήσεων στο διαδίκτυο αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 6,3% από το 2019 στο 2020 και 8,4% από το 2020 έως το 2021,
Όπως λέει ο Nick Wyatt, η κερδοφορία των διαδικτυακών πηγών επιτρέπει στον σύγχρονο ταξιδιώτη να πάρει θέση τουριστικού πράκτορα για το ταξίδι του, μειώνοντας την ανάγκη για τις υπηρεσίες εταιριών όπως η Thomas Cook.
Οι ταξιδιώτες που ανήκουν στη γενιά των Millennial καθώς και οι ανεξάρτητοι, ιδιαίτερα, δαπανούν περισσότερα σε ταξιδιωτικές κρατήσεις στο διαδίκτυο, εκεί όπου οι μεγάλοι του οπερέιτορ όπως ο Thomas Cook αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό και αυτό έχει αποδειχθεί καταστροφικό, επισημαίνει ο κ. Wyatt.
Η τύχη του Thomas Cook κρίθηκε από το εάν οι επενδυτές του όπως η Fosun θα αποφάσιζαν εάν πιστεύουν στο εγχείρημα της διάσωσης ή δεν θα επέλεγαν να επενδύσουν σε έναν οργανισμό με πρόβλημα, και προφανώς αποφάσισαν το δεύτερο, καταδικάζοντας τον Thomas Cook σε μια θλιβερή αλλά αναπόφευκτη τύχη.
Καθώς οι ταξιδιωτικές συνήθειες αλλάζουν, η καινοτομία και ο εκσυγχρονισμός αποτελούν τα κλειδιά για συνεχιζόμενη ανάπτυξη στη σύγχρονη τουριστική βιομηχανία, τονίζει.