Εγκαινιάστηκε σήμερα το νέο εντυπωσιακό αεροδρόμιο-αστερίας του Πεκίνου (βίντεο)

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Εγκαινιάστηκε σήμερα από τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ ο νέος αερολιμένας νότια του Πεκίνου το Bejing Daxing, που έχει τη μορφή ενός αστερία με μεταλλική οροφή.

Το εντυπωσιακό κτήριο με έκταση 700.000 τ.μ.,  διεκδικεί τον τίτλο του πιο μεγάλου αεροπορικού τερματικού σταθμού στον κόσμο ενώ η πρώτη εμπορική πτήση έγινε με προορισμό την πόλη Γκουανγκτζού από ένα Airbus A380 της εταιρίας China Southern Airlines

Το αεροδρόμιο άνοιξε τις πύλες της μερικές ημέρες πριν τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Το διεθνές αεροδρόμιο του Daxing αναμένεται να λειτουργήσει με πλήρη δυναμικότητα το 2025 με 72 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, κάτι που θα αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μεμονωμένο τερματικό σταθμό, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του.

Με ορίζοντα το 2040, το αεροδρόμιο θα έχει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων ο ένας θα είναι για στρατιωτική χρήση. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 100 εκατ. επιβάτες, γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση.

Ο νέος αερολιμένας αναμένεται να αποσυμφορήσει το σημερινό Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου, το Beijing Capital International Airport, του οποίου οι τρεις τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στα βορειοανατολικά της μητρόπολης των 21 εκατ. κατοίκων. Το αεροδρόμιο αυτό, δεύτερο στον κόσμο σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση μετά το αεροδρόμιο της Ατλάντα στις ΗΠΑ, έχει ήδη κορεστεί, με λίγο περισσότερους από 100 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Το αεροδρόμιο σχεδιάστηκε από την Αγγλοϊρακινή αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ, που πέθανε το 2016, και τον τεχνικό βραχίονα της Aéroports de Paris (ADP).

Καλύπτεται από μία ενιαία στέγη που αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου. Σε αντίθεση με τα κλασσικά αεροδρόμιο, το νέο κτίριο είναι αρκετά ψηλό με δύο επίπεδα για τις αναχωρήσεις και άλλα τόσα για τις αφίξεις. Ακριβώς κάτω από τον τερματικό σταθμό βρίσκεται ένας σταθμός μετρό και υπερταχείας.

Το έργο κόστισε 120 δισεκ. γιουάν (15 δισεκ. ευρώ) και αν προστεθούν και οι σιδηροδρομικές – οδικές συνδέσεις το κόστος ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 400 δισεκ. γιουάν.