Οι εργασίες drydock που εκτελούν τα κρουαζιερόπλοια στο πλαίσιο υλοποίησης σχεδίων εκσυγχρονισμού τους είναι ένα θέμα μείζονος σημασίας που απασχολεί τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο το Oasis of the Seas θα «ξοδέψει» στο drydock του Κατίζ στην Ισπανία κοντά στα 165 εκατομμύρια δολάρια γίνεται προφανής η αναγκαιότητα διεκδίκησης εκ μέρους των ναυπηγείων της χώρα μας τέτοιου είδους παροχής υπηρεσιών.
Μάλιστα το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί η φημολογία για θεαματική είσοδο στο χώρο επιχειρηματικού σχήματος με βαθιές ρίζες στην ναυτιλία, τα εμπορευματοκιβώτια και την κρουαζιέρα.
Να σημειωθεί ότι την τελευταία 20ετία μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα που μάλιστα είχαν χαρακτηριστεί «ραχοκοκαλιά» της τοπικής οικονομίας του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου «βάλανε λουκέτο» εξ αιτίας των γενικότερων προβλημάτων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα.
Μάλιστα προς όφελος των τουρκικών ναυπηγείων αλλά και μικρών ναυπηγείων σε Αδριατική και Μ. Θάλασσα που ξαφνικά είδαν τις δουλειές τους να «αυγατίζουν» από τον τομέα της κρουαζιέρας.
Το «παράδειγμα» της Σύρου αλλά και οι συζητήσεις που γίνονται με επίκεντρο τα σχέδια της COSCO για την αξιοποίηση της Ελευσίνας έχουν δημιουργήσει ένα νέο «κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας».
Κλίμα που τονώθηκε και από την εδώ παρουσία Γερμανικής αποστολής πρόσφατα στο ΕΒΕΠ που ουσιαστικά πρότεινε μια μορφή συνεργασίας με ελληνικές επιχειρήσεις.