fbpx
ΕΝ-ΘΕΣΕΙΣ

Μικτές τάσεις στην Αγορά Ε/Κ αλλά διατηρήθηκε το θετικό πρόσημο

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής  Market Analyst

Πολλές αγορές της Ασίας παρέμειναν κλειστές αυτή την εβδομάδα, λόγω των διακοπών. Όμως, η αγορά των Ε/Κ δεν έδειξε να επηρεάζεται σημαντικά, στο σύνολό της. Η ναυλαγορά φαίνεται να έχει βρει την κορυφή της, καθώς για περισσότερο από 1 μήνα, παρατηρείται ναι μεν άνοδος αλλά ασθενική, σε σχέση με τους ρυθμούς των προηγούμενων μηνών. Θυμίζουμε πως το ράλλυ των ναύλων ξεκίνησε από τις αρχές του έτους και μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν μπορεί να η αγορά των Ε/Κ να ανεβάσει πάλι ταχύτητες.

Ας δούμε πως κινήθηκε ο γενικός δείκτης εμπορευματοκιβωτίων, HARPEX, ο οποίος παρουσίασε οριακή άνοδο, και αυτή την εβδομάδα, αφού κέρδισε μόλις 1 μονάδα (727 μονάδες), σε σχέση με την προηγούμενη. Συνολικά, από τις 9 υποκατηγορίες που απαρτίζουν το γενικό δείκτη 3 κατηγορίες παρουσίασαν οριακή άνοδο, 1 είχε πτώση και οι υπόλοιπες έμειναν στάσιμες. Αναλυτικότερα, στην αύξηση αυτή συνετέλεσαν τα μεσαία μεγέθη, των 1700-2800 TEUs, κερδίζοντας ημερησίως 100-200$, ενώ τα PMXs (4500 TEUs) έχασαν 300-400$ /ημέρα.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Σχετικά με τα POST-PANAMAXes, η αγορά παρέμεινε σταθερή, στα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ημερών, παρά τον μειωμένο όγκο συναλλαγών. Επίσης, επικράτησε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Έτσι, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη έμειναν στα 30Κ /ημέρα και για τα μικρότερα στα $ 25,5-26Κ/ ημέρα.

Στα PANAMAXes παρατηρήθηκε η μεγάλη πτώση στους ναύλους. Η αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας άσκησε πιέσεις στην αγορά και παρά το γεγονός ότι υπήρξε όγκος διαπραγματεύσεων τελικά δε μετατράπηκαν σε κλεισίματα. Οι ναύλοι υποχώρησαν στα $ 14 Κ/ημέρα, κατά μ.ο.

Σχετικά με τα «3,5άρια», παρατηρήθηκε στασιμότητα, με ελάχιστες διαπραγματεύσεις να έχουν πραγματοποιηθεί εντός της εβδομάδας, κυρίως λόγω των διακοπών στην Ασία. Έτσι οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 12Κ /ημέρα.

Στα λίγο μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς οι περισσότερες απαιτήσεις του Οκτωβρίου έχουν καλυφθεί.  

Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες που είχαν άμεσα κάποιο διαθέσιμο πλοίο κατάφεραν να ανεβάσουν λίγο τις απαιτήσεις τους και οι ναύλοι έφτασαν στα $ 10,7-11Κ /ημέρα. Τα πλοία των 2.500 TEUs εμφάνισαν μεγαλύτερη κινητικότητα, με μεγαλύτερο όγκο κλεισιμάτων, σε Ατλαντικό και Ασία  και οι ημερήσιοι ναύλοι ανέβηκαν κατά μ.ο. στα $ 9,6Κ/ημέρα.

Η δραστηριότητα των μικρότερων πλοίων προχώρησε ικανοποιητικά, αν και λόγω των διακοπών στην Ασία, τα περισσότερα κλεισίματα έγιναν στην πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι για τα σκάφη των 1700 TEUs παρέμειναν, στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών, δηλαδή, στα $8,4-8,5Κ /ημέρα.

Τα FEEDERS, των 1100 και 700 TEUS, προχώρησαν αμετάβλητα, καθώς η ζήτηση ήταν μειωμένη. Ιδίως τα μεγαλύτερα σκάφη συνέχισαν να εμφανίζουν συγκέντρωση προσφοράς. Έτσι, για τα σκάφη των 1100 TEUs οι ναύλοι έμειναν στα $ 6,1-6,2Κ /ημέρα και για τα «700άρια» στα 4,9-5Κ /ημέρα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ