Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies στην Ευρώπη συνέχισε στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών, χωρίς ιδιαίτερη δράση και με κάποια φορτία SCRAP προς την Αν. Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έκλειναν με $ 15-15,5Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο και με $ 12-13Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Η Μεσόγειος εμφάνισε περισσότερη κινητικότητα, καθώς υπήρξαν πολλές ευκαιρίες απασχόλησης εντός της Μεσογείου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36K τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα, προς την Ανατολική Αμερική στα $ 15,5-16Κ / ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-13Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές και μειωμένο αριθμό κλεισιμάτων. Φαίνεται ότι υπήρξε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού παρέμειναν στα $ 17-18Κ /ημέρα και την Ασία στα $ 19-20Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA υποχώρησε, καθώς τα περιορισμένα βυθίσματα του Up River μείωσαν τη ζήτηση και τα περισσότερα φορτία που εμφανίστηκαν από τους Operators, κυρίως προς τη Λατινική Αμερική, καλύφθηκαν από τα πλοία που διαχειρίζονται. Οι ναύλοι από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 16,5-17,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο) και προς την Ασία στα $ 21-22Κ /ημέρα.