fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Reuters: Εγκαταλείπουν ναυτιλιακές το Λονδίνο λόγω Brexit

Μονακό και Κύπρος είναι τα δύο «ναυτιλιακά κέντρα» τα οποία φαίνεται ότι θα ωφεληθούν από το Brexit καθώς δεν είναι λίγες οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναζητούν έδρα σ’ αυτές τι χώρες σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους η βρετανική κυβέρνηση μετρούσε απώλειες 50 εκατ. στερλινών (55,5 εκατ. ευρώ) λόγω ακυρώσεων συμβολαίων.

«Ο αληθινός κίνδυνος για την κυβέρνηση είναι ωστόσο η κατάρρευση των φορολογικών εσόδων από τον κλάδο, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν φόρους κυρίως με βάση το τονάζ των πλοίων τους» αναφέρει το Reuters.

Μπροστά στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στο Σίτι η ελληνική κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να κινητοποιηθεί θεσπίζοντας φορολογικά και άλλα κίνητρα για τη μεταφορά και λειτουργία εφοπλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το Reuters, το διάστημα Μαΐου 2018 – Μαΐου 2019 τα εμπορικά πλοία με βρετανική σημαία είχαν περιοριστεί από 1.315 σε 1.229 και η χωρητικότητα είχε μειωθεί από τα 16,5 στα 10,5 εκατ. τόνους.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του γαλλικού ναυτιλιακού ομίλου CMA CGM, ο οποίος πριν από το δημοψήφισμα του 2016 για τη συμμετοχή στην ΕΕ ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία με φορτηγά πλοία που έφεραν τη βρετανική σημαία (49 σκάφη).

Εως την 1η Μαρτίου 2019 η CMA CGM είχε σηκώσει σημαίες Γαλλίας ή Μάλτας στα συγκεκριμένα πλοία. Τον περασμένο Ιανουάριο ακόμα και η βρετανική ναυτιλιακή P&O αποφάσισε να μεταφέρει στην Κύπρο τα εγγεγραμμένα στα βρετανικά νηολόγια πλοία της προκειμένου να μη χάσει το φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνει στην ΕΕ.

Ωστόσο ειδικοί περί τα ναυτιλιακά υποστηρίζουν ότι το Brexit, είτε αυτό γίνει συντεταγμένα είτε και άτακτα, ελάχιστα θα επηρεάσει το ναυτιλιακό κέντρο του Λονδίνου, καθώς αυτό στηρίζεται σε γερές βάσεις και διέπεται από θεσμούς και κανονιστικές διατάξεις που διασφαλίζουν την ισχύ του.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ