Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies στην Ευρώπη συνέχισε στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών, χωρίς όμως την ίδια δυναμική και σαφώς επηρεασμένη από την ευρύτερη εικόνα του Ατλαντικού. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έκλειναν με $ 13,5-14Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο και με $ 12-13Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Η Μεσόγειος ξεκίνησε πτωτικά, αλλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας κατάφερε να βρεθεί σε ισορροπία, καθώς υπήρξαν πολλές ευκαιρίες απασχόλησης για τα μεγαλύτερα πλοία που «άνοιγαν» τις επόμενες μέρες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36K τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 13-13,5Κ /ημέρα (APS Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα (μεγάλη πτώση) και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος συνέχισε πτωτικά καθώς αυξήθηκαν τα διαθέσιμα πλοία και οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού παρέμειναν στα $ 14-14,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 18,5-19Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA υποχώρησε περαιτέρω, καθώς η ζήτηση περιορίστηκε σημαντικά. Μόνη στήριξη στην αγορά ήρθε από τις δουλειές προς το WCSA. Οι ναύλοι από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14,5-15,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο) και προς την Ασία στα $ 21-22Κ /ημέρα.