H τυχόν υιοθέτηση «πράσινου φόρου» στη ναυτιλία και τις αερομεταφορές που βρίσκεται στη φάση διαβουλεύσεων από την Ε.Ε. , αναμένεται να επιφέρει σημαντική επιβάρυνση στις τσέπες των καταναλωτών.
Ειδικότερα για την ναυτιλία η συζήτηση έρχεται την ώρα που ετοιμάζονται να τεθούν σε ισχύ (2020) και οι νέοι κανονισμοί του IMO για τα αποθειωμένα καύσιμα.
Έρευνα της γερμανικής τράπεζας Landesbank Baden-Württemberg καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα νέα μέτρα για τη ναυτιλία θα έχουν σημαντικό κόστος για το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας την ώρα που αναμένεται γενικότερη ύφεση για το 2020.
Και αυτό διότι οι αλλαγές που απαιτούνται είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες και οι περισσότεροι πλοιοκτήτες δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι. Όπως επισημαίνουν οι συντάκτες της έρευνας η συνακόλουθη αύξηση του κόστους μεταφοράς σε συνάρτηση με τη μείωση του αριθμού των διαθέσιμων εμπορικών πλοίων συνθέτουν ένα δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που πλήττεται ήδη από τους εμπορικούς πολέμους.
Η συμβουλευτική S&P Global Platts εκτιμά το κόστος των αλλαγών για την παγκόσμια οικονομία στο ένα τρισεκατομμύριο δολάρια για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Να σημειωθεί ότι το θέμα της επιβολής του εν λόγω «πράσινου» φόρου έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων στο άτυπο Eurogroup στο Ελσίνκι το Σεπτέμβριο με την ελληνική κυβέρνηση να δηλώνει αντίθετη όπως επισημαίνει αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών.
Σημειώνεται ότι το ζήτημα συζητήθηκε και στην πρόσφατη σύνοδο του ΔΝΤ στην Ουάσινγκτον. Πάντως στην ίδια γραμμή με την Αθήνα φαίνεται να είναι η Μάλτα και η Κύπρος.