Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη ήταν υποτονική, με μειωμένη δραστηριότητα. Τα περισσότερα ταξίδια ήταν μικρής διάρκειας, προς τη Βόρεια Ευρώπη ή προς την Κεντρική Μεσόγειο. Επίσης, στο 2ο μισό της εβδομάδας εμφανίστηκαν φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έκλειναν με $ 10-11Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, και με $ 9-10Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Η Μεσόγειος παρουσίασε μεγαλύτερη κινητικότητα, με πολλά μεσογειακά φορτία. Η προσφερόμενη χωρητικότητα διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, καθώς ο στόλος δεν μετακινήθηκε εκτός περιοχής. Οι ναύλοι των μεσαίων πλοίων (32-36K τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 10-10,5Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9-10Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, και ο Αμερικάνικος κόλπος προχώρησε πτωτικά, καθώς μειώθηκαν οι απαιτήσεις και παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει μεγάλος. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού υποχώρησαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.΄
Τέλος, η αγορά της ECSA συνέχισε πτωτικά, καθώς η ζήτηση παρέμεινε μειωμένη και άρχισε να αυξάνεται η προσφορά χωρητικότητας. Ακόμα και η περιοχή της Β. Βραζιλίας παρουσίασε σημάδια κόπωσης. Οι ναύλοι από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο) και προς την Ασία στα $ 16-17Κ /ημέρα.