Μέσα στο 2020 αναμένεται να ξεκινήσουν οι χιλιομετρικές χρεώσεις των διοδίων στην Ολυμπία Οδό. Tο υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε την τεχνική περιβαλλοντική μελέτη για την αδειοδότηση του υβριδικού συστήματος συλλογής που θα θέσει σε εφαρμογή ο αυτοκινητόδρομος.
Το σύστημα αυτό αφορά αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία ενός συστήματος συλλογής διοδίων βασισμένου σε αναλογική χιλιομετρική χρέωση με σκοπό την χρέωση των συνδρομητών μόνο για τη διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο.
Πρόκειται για μία πιο «δίκαιη» χρέωση, η οποία αφορά μόνο τους κατόχους των ηλεκτρονικών πομποδεκτών (e-pass ) του αυτοκινητοδρόμου.
Με το νέο σύστημα οι οδηγοί θα χρεώνονται το προβλεπόμενο αντίτιμο αλλά εξερχόμενοι από τον κόμβο της επιλογής τους θα γίνεται υπολογισμός και θα αφαιρούνται τα χιλιόμετρα που δεν έχουν διανύσει μέχρι τον επόμενο σταθμό διοδίων.
Βάσει των χιλιομέτρων αυτών θα υπολογίζεται και αντίστοιχο αντίτιμο και θα αφαιρείται η διαφορά, η οποία θα «επαναφορτίζεται» στον λογαριασμό του χρήστη.
Όπως επισημαίνεται στην περιγραφή του έργου, το νέο σύστημα θα βελτιώσει το υφιστάμενο ζωνικό σύστημα με τους συμβατικούς σταθμούς διοδίων προσθέτοντας «ηλεκτρονικές πύλες» σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία, ενώ αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς και για άλλους αυτοκινητοδρόμους.
Ο τεχνολογικός εξοπλισμός, όπως αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους 13 ανισόπεδων κόμβων της Ολυμπίας Οδού, οι οποίοι είναι οι εξής:
Α/Κ Νέας Περάμου. Α/Κ Μεγάρων. Α/Κ Πάχης. Α/Κ Αγίων Θεοδώρων. Α/Κ Λουτρακίου. Α/Κ Επιδαύρου. Α/Κ Ζευγολατιού. Α/Κ Κιάτου. Α/Κ Δερβενίου. Α/Κ Ακράτας. Α/Κ Καλαβρύτων. Α/Κ Σελιανίτικων. Α/Κ Δρεπάνου.
Στα Μέγαρα, το Λουτράκι, την Επίδαυρο και τα Σελιανίτικα θα κατασκευαστούν τέσσερα νέα κτίρια υποστήριξης, ενώ στους υπόλοιπους κόμβους ο εξοπλισμός θα υποστηρίζεται από τα κτίρια των αδειοδοτημένων πλευρικών σταθμών διοδίων.