Πειρατεία: Η “ταρίφα” για προστασία στον κόλπο της Γουινέας

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ένα αρκετά σεβαστό ποσό είναι “υποχρεωμένες” να πληρώνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες σε εταιρείες security αν θέλουν τα πλοία τους να διέλθουν με ασφάλεια από το λημέρι των πειρατών στον κόλπο της Γουινέας. Το πόσο αυτό ανέρχεται μέχρι και 12.000 δολάρια την ημέρα.

Σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της προστασίας στις επικίνδυνες θάλασσες του Τογκό οι ιδιωτικές εταιρίες σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στη περιοχή προσφέρουν διάφορες επιλογές στις πλοιοκτήτριες εταιρίες.

Οι περισσότερες εταιρίες προσφέρουν συνήθως έως και τέσσερις επιλογές.

– Η πρώτη επιλογή, αφορά στη παρουσία 4 ενόπλων Τογκολέζων- μέλη του Πολεμικού Ναυτικού- που είναι και οι μόνοι με τη δυνατότητα να ανέβουν στο πλοίο με όπλα, μαζί με έναν σύμβουλο ασφαλείας. Οι τέσσερις αυτοί πάνοπλοι φρουροί ανεβαίνουν στο αγκυροβόλιο με το που φτάνει το καράβι και κάθονται σε αυτό μέχρι και την αποχώρηση του. Η πρώτη μέρα παρουσίας του χρεώνεται 2.850 δολάρια και κάθε επιπλέον μέρα κοστίζει 1.650 δολάρια.

– Στη δεύτερη επιλογή, παρέχονται 2 άτομα ως προσωπικό ασφαλείας χωρίς όπλα οι οποίοι και ανεβαίνουν στο πλοίο μέχρι και την αποχώρηση του. Η παρουσία τους έχει κυρίως συμβουλευτικό χαρακτήρα, οπότε και το κόστος είναι σαφώς χαμηλότερο.
Συγκεκριμένα, για τις 3 πρώτες μέρες η συγκεκριμένη υπηρεσία χρεώνεται 750 δολάρια, ενώ από την 4η μέρα και μετά 650 δολάρια, σύμφωνα πάντα με το κοστολόγιο μιας εκ των εταιριών σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Η πλοιοκτήτρια εταιρία καλείται να πληρώσει μαζί και ένα πάγιο 1,250 ευρώ με το που ανέβουν οι δυο φρουροί στο πλοίο.
Σε περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρία θέλει για κάποιο λόγο να αυξήσει τα μέλη της ομάδας πριν το αγκυροβόλιο, δηλαδή στα 12 ναυτικά μίλια, τότε πρέπει να καταβάλει στην εταιρία σεκιούριτι επιπλέον 800 δολάρια.

– Η τρίτη επιλογή που δίνουν οι εταιρίες σεκιούριτι, έχει να κάνει με την παρουσία ομάδας του Πολεμικού Ναυτικού της Γουινέας που χρεώνεται για την πρώτη μέρα για 1.450 δολάρια και κάθε επιπλέον μέρα προς 1.350 δολάρια ενώ τα τέλη διαχείρισης υπολογίζονται σε 4.167 δολάρια.

– Η τέταρτη και πιο ακριβή επιλογή αφορά στην παρουσία συνοδευτικού σκάφους, το οποίο συνοδεύει το πλοίο από απόσταση 40 ναυτικών μιλίων ωσότου γίνει η φόρτωση του για να επιστρέψει μαζί με το πλοίο όταν αυτό διανύσει την ίδια απόσταση. Η παρουσία συνοδευτικού σκάφους κοστίζει 12.000 ευρώ τη μέρα.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα ακριβή μέτρα ασφάλειας που είχε λάβει η πλοιοκτήτρια εταιρία του υπό Ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου “Έλκα Αριστοτέλης”. Οι πρώτες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας έκαναν λόγο για την παρουσία ένοπλου φρουρού πάνω στο πλοίο, ο οποίος και φέρεται να τραυματίστηκε από σφαίρα κατά τη διάρκεια της συμπλοκής.