Κάτω από άκρα μυστικότητα διεξάγονται στο παρασκήνιο οι κινήσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου «ΕΛΚΑ Αριστοτέλης» προκειμένου να απελευθερωθούν οι 4 ναυτικοί που έπεσαν θύματα απαγωγής από πειρατές στο Τόγκο.
Κανείς δεν ξέρει αν έχουν επικοινωνήσει οι πειρατές ενώ η σιγή ασυρμάτου που τηρεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία προέρχεται κατόπιν συστάσεων από ειδικούς οι οποίοι καλούνται σε τέτοιες περιπτώσεις για να διαπραγματευτούν.
Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί, που είναι συνήθως Αμερικάνοι, κινούν τα νήματα. Συνήθως κάποιος από αυτούς πηγαίνει στο λιμάνι που έγινε η απαγωγή προκειμένου να κινηθεί άμεσα όταν κλειστεί η συμφωνία και για να είναι σε επαφή με τις κατά τόπους αρχές.
Το ρεσάλτο έγινε ενώ το πλοίο είχε ρίξει άγκυρα έξω από το λιμάνι και περίμενε τη σειρά του για να πιάσει ντόκο. Όπως επισημαίνουν οι γνώστες το γεγονός ότι δεν ταξίδευε το πλοίο διευκόλυνε του πειρατές να «χτυπήσουν» αφού έχουν πολλούς τρόπους προσέγγισης.
Επίσης υπάρχουν δικηγορικές εταιρείες εξειδικευμένες σε τέτοιες υποθέσεις που εκπροσωπούν τους πειρατές ώστε να διευκολύνουν τις διαπραγματεύσεις. Όλα αυτά κατά περίπτωση.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Γραφείου Ναυτιλίας (IMB), τους πρώτους εννέα μήνες του 2019, στη Γουινέα πιάστηκαν όμηροι το 86% των ναυτικών που έπεσαν παγκοσμίως θύματα απαγωγής.
Το 2018 και ειδικότερα το τέταρτο τρίμηνο, στη θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας σημειώθηκαν 41 απαγωγές ναυτικών. Συνολικά στον Κόλπο της Γουινέας καταγράφηκαν 79 πειρατικές επιθέσεις την περσινή χρονιά. Το 2019 και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου έχουν απαχθεί 57 ναυτικοί, ενώ 42 κρατούνται ακόμη όμηροι.