Το “κεφάλι του Δράκου” έχει πονοκέφαλο…

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 3 λεπτά

Η επέκταση της προβλήτας IV στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ Α.Ε. και κατ΄επέκταση και η δημιουργία ενός νέου ενισχυμένου με επιπλέον χώρους car terminal, είναι μαζί με τη ναυπηγοεπισκευή, οι τρεις βασικοί στόχοι της COSCO στον Πειραιά.

Τα άλλα συμπληρωματικά έργα, όπως τα ξενοδοχεία, το νέο τέρμιναλ της κρουαζιέρας, αλλά και η επέκταση των προβλητών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων είναι μεν σημαντικές επενδύσεις, αλλά δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος του κινεζικού ομίλου.

Η πίεση που είχε ασκηθεί το προηγούμενο διάστημα για την έγκριση των νέων επενδυτικών πλάνων της COSCO για το κοντέινερ και το “car termnal ” ήταν και ισχυρές και εκδηλώνονταν σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα μέσα στην κυβέρνηση, ωστόσο αρκετά μέλη της, ήταν ευθύς εξ αρχής επιφυλακτικά κυρίως γιατί οι προτάσεις για αυτά τα επενδυτικά σχέδια έγιναν ξαφνικά και χωρίς καμιά προετοιμασία.

Οι κινέζοι όμως “καίγονται” για αυτές τις δύο επενδύσεις και δεν ήταν διόλου τυχαία η έκφραση που χρησιμοποίησε ο Πρόεδρος της Κίνας κ. Σι Τζιανπίν σε συνέντευξη του,  που περιέγραψε τον Πειραιά ως το “Κεφάλι του Δράκου” στην Ευρώπη.

Μόλις πριν από λίγο καιρό η Κίνα ολοκλήρωσε μια σειρά διαπραγματεύσεων, τόσο στην Βόρειο Μακεδονία και την Σερβία, όσο και στην Ουγγαρία για σειρά σημαντικών επενδύσεων στο σιδηροδρομικό και στο οδικό δίκτυο των εν λόγω χωρών.

Το επενδυτικό πλάνο της στην περιοχή αυτή προβλέπει την δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα διαπερνά την Β. Μακεδονία για να φτάσει ως το Βελιγράδι, καθώς και ένα σύγχρονου οδικού δικτύου που θα συνδέει την πρωτεύουσα της Σερβίας με την Βουδαπέστη, μήκους 900 χιλιομέτρων.

Αυτές οι επενδύσεις που ανέρχονται σε μερικά δισ. ευρώ δεν έχουν κανένα νόημα, αν ο Πειραιάς δεν αποκτήσει τις υποδομές που θα του επιτρέψουν να φτάσει στα 10 εκατομμύρια κοντέινερ διακίνηση το έτος.

Για αυτό τον λόγο ο Πρόεδρος Σι χαρακτήρισε το λιμάνι του Πειραιά ως το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος  Μητσοτάκης από την πλευρά του έχει ξεκαθαρίσει πως αποδίδει μεγάλη σημασία στις νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν στον Πειραιά, στα καινούργια ξενοδοχεία, στην ανάδειξη του Πειραιά ως κέντρου παγκόσμιας εμβέλειας ως προς την κρουαζιέρα και στο κινεζικό ενδιαφέρον για τη ναυπηγοεπισκευή.

Υπογραμμίζει όμως την ίδια ώρα ότι είναι ζωτικής σημασίας να στηριχθεί στην πολύ σημαντική εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα που υπάρχει στο Πέραμα.

Για τον προβλήτα ΙV έχει σημειώσει πως «είναι ένα σημείο που είναι προς συζήτηση. Η κυβέρνηση είναι εξαρχής πολύ θετική, υπό την προϋπόθεση ότι πεισθεί και η τοπική κοινωνία για την σπουδαιότητα αυτού του έργου.

Ο κ. Μητσοτάκης άφησε να εννοηθεί προς την πλευρά των κινέζων ότι αν υπήρχαν τα κατάλληλα αντισταθμιστικά οφέλη και διασφαλίζονταν και η προστασία του περιβάλλοντος, τότε θα ήταν πολύ εύκολο να προχωρήσουν αυτά τα πλάνα, θεωρώντας ταυτόχρονα πως σε αυτή την χρονική στιγμή δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.