Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη ήταν πιο δραστήρια, με περισσότερα φορτία αλλά ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων συγκράτησε τους ναύλους σε χαμηλά επίπεδα. Τα περισσότερα ταξίδια ήταν μικρής διάρκειας, προς τη Βόρεια Ευρώπη. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έκλειναν με $ 10-11Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, και με $ 8-9Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Η Μεσόγειος παρουσίασε μεγαλύτερη κινητικότητα, με πολλά μεσογειακά φορτία, αλλά ο αριθμός των «ανοιχτών» πλοίων, διατηρήθηκε στα ίδια υψηλά επίπεδα.
Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 8-9Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, και ο Αμερικάνικος κόλπος παρέμεινε υπό πίεση, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων συνέχισε να αυξάνεται. Ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία ότι θα αυξηθεί η ζήτηση μέσα στο Δεκέμβριο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού υποχώρησαν στα $ 9-10Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA κινήθηκε πτωτικά, καθώς η ζήτηση παρέμεινε μειωμένη. Η προσφορά αναμένεται να προκαλέσει αύξηση της πίεσης στην αγορά.
Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 9,5-10 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 14-15Κ/ημέρα, και προς την Ασία στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.