Στις 18/11/19 το λιμάνι του Πειραιά έσπασε το φράγμα των 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε., μετά την άφιξη και εκφόρτωση του πλοίου “Cosco Shipping Capricorn”.
Το γεγονός φέρνει το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και ανάμεσα στα τέσσερα πρώτα λιμάνια της Ευρώπης. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Β. Κορκίδης σχολιάζοντας την εξέλιξη δήλωσε “οι πρωτιές θέλουν μεγάλη προσπάθεια να αποκτηθούν και μεγαλύτερη να διατηρηθούν”.
Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σχολιάζεται θετικά και από διεθνείς αναλυτές. Το “porteconomics.eu” παρουσίασε τη κίνηση των δέκα μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης για το πρώτο εξάμηνο του 2019 και ανέφερε ότι o Πειραιάς συνεχίζει την ισχυρή πορεία ανάπτυξης που καταγράφει την τελευταία δεκαετία, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή αύξηση 23,8% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Αν αυτό το ποσοστό ανάπτυξης μπορέσει να διατηρηθεί ολόκληρο το 2019, το ελληνικό λιμάνι θα πλησιάσει τα 6 εκατ. TEU και θα παγιωθεί στην τέταρτη θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης.
Με βάση τα στοιχεία του α’ εξαμήνου του 2019, το Ρότερνταμ διατηρεί την πρώτη θέση με 7,5 εκατ. TEU και άνοδο 6,4% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα κι ακολουθεί η Αμβέρσα με 5,84 εκατ. teu, έναντι 5,57 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2018, σημειώνοντας άνοδο 4,84%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Αμβούργο που κατέγραψε άνοδο 7,5% στη διακίνηση containers κι έφτασε τα 4,7 εκατ. TEU.
Το Bremenhaven που στο τέλος του 2018 είχε την τέταρτη θέση ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2019 μια μείωση κατά -8,6% στη διακίνηση containers στα 2,49 εκατ. TEU. Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το συγκεκριμένο λιμάνι σημαίνει ότι θα χάσει για φέτος την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, την οποία με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία θα κερδίσει ο Πειραιάς.
Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, πάντως, βάζει πλώρη και για ψηλότερα, καθώς η διοίκηση του ΟΛΠ έχει προτείνει τη κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα, δυναμικότητας 2,8 εκατ. TEU.