Να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας καλεί τη νέα ευρωπαϊκή επιτροπή η European Community Shipowners’ Association (ECSA) επισημαίνοντας, ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι ένα γεωστρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ ενόψει των παγκόσμιων προκλήσεων.
Η Ecsa θέτει με ανακοίνωση της το πλαίσιο πάνω στο οποίο κατά τη γνώμη της πρέπει να κινηθεί στο κλάδο της ναυτιλίας η νέα ΕΕ και τάσσεται υπερ μιας νέας «πράσινης συμφωνίας» η οποία όμως πρέπει να είναι δίκαιη και χωρίς αποκλεισμούς.
Όπως δήλωσε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA, χαιρετίζοντας το νέο Σώμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπό την ηγεσία της προέδρου της Επιτροπής κ. Ursula von der Leyen, το αναπτυξιακό δυναμικό της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο μέσω μιας ισχυρής Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ισχυρή εστίαση της νέας Επιτροπής στις κλιματικές προκλήσεις, την ψηφιοποίηση και την καινοτομία είναι πλήρως σύμφωνη με τις 10 πρώτες προτεραιότητες που έχει θέσει η ECSA, συμπληρώνει στη δήλωση του ο εκπρόσωπος της Ένωσης και προσθέτει ότι πάνω από όλα είναι η επείγουσα μέριμνα της βιομηχανίας να σταματήσει εντελώς τις εκπομπές CO2 όσο το δυνατόν γρηγορότερα αυτόν τον αιώνα.
Μια ισχυρή ενωμένη ευρωπαϊκή φωνή στον ΙΜΟ είναι σύμφωνα με την Ecsa, ο καλύτερος τρόπος για να φανεί η ικανότητα της Ευρώπης να ηγηθεί στην παγκόσμια καμπάνια για την προστασία του περιβάλλοντος
Παράλληλα η Ένωση αφού επισημαίνει ότι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί την πλήρη συνεργασία ολόκληρου του πλανήτη και δεν είναι μόνο ένα τοπικό, περιφερειακό ή ευρωπαϊκό πρόβλημα, υπογραμμίζει ότι εκφράζει την υποστήριξή της στην πρόταση της Επιτροπής σε μια Πράσινη Συμφωνία της Ευρώπης (European Green Deal).
Τέλος η Εcsa υπογραμμίζει ότι το 76% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ μεταφέρεται δια θαλάσσης και το 40% του παγκόσμιου στόλου ελέγχεται από Ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Και δεδομένου ότι το 90% όλων προϊόντων φτάνουν στους Ευρωπαίους καταναλωτές δια θαλάσσης, η ευρωπαϊκή ναυτιλία τοποθετείται στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου.