ΔΕΣΦΑ: Σχεδιάζει επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2020-2029, που τέθηκε την Τρίτη σε δημόσια διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Τα 1,8 δισ. αφορούν την κατασκευή του αγωγού Κομοτηνή-Θεσπρωτία.

Ειδικότερα, ο Όμιλος σχεδιάζει τη χρήση φυσικού αερίου στην Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Β. Αιγαίου και στη Δυτική Μακεδονία για τροφοδοσία της τηλεθέρμανσης όταν «σβήσουν» οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, καθώς και σειρά διεθνών διασυνδέσεων.

Για την Κρήτη προβλέπεται η δημιουργία εικονικού αγωγού (δηλαδή η μεταφορά υγροποιημένου αερίου με πλοία) για την παροχή φυσικού αερίου στον Αθερινόλακκο Λασιθίου, όπου βρίσκεται σταθμός ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ. «Η ιδέα αφορά την εγκατάσταση μίας νέας μονάδας συνδυασμένου κύκλου 400 MW στον Αθερινόλακκο, η οποία θα λειτουργεί στο διασυνδεδεμένο σύστημα, παράλληλα τροφοδοτώντας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης την Κρήτη, ενώ η τροφοδοσία με ΥΦΑ μπορεί επίσης να επεκταθεί και στον βιομηχανικό και εμπορικό τομέα της Κρήτης», αναφέρεται στο πρόγραμμα, που λαμβάνει υπόψη και τη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα.

Για τα Δωδεκάνησα προβλέπεται, επίσης, η παροχή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) προς ένα κεντρικό νησί (π.χ. Ρόδο,Πάτμο, Κάρπαθο, Κάλυμνο και Κω) για ηλεκτροπαραγωγή και δημιουργία βάσης για την ανεφοδιασμό πλοίων με ΥΦΑ. Αντίστοιχη είναι η πρόταση για τα νησιά του Β. Αιγαίου, δηλαδή η παροχή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου προς ένα κεντρικό νησί στο Βόρειο Αιγαίο (π.χ. Χίο, Λέσβο, Σάμο, Λήμνο, Ικαρία) για τοπική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τροφοδοσία των διασυνδεδεμένων νησιών.

Στην ηπειρωτική Ελλάδα προβλέπονται έργα για την τροφοδοσία των πόλεων Καστοριά, Άργος Ορεστικόν, Μανιάκι, Γρεβενά, Σκύδρα, Έδεσσα, Νάουσα, Βέροια, Γιαννιτσά, και Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα, Αμύνταιο για τηλεθέρμανση. Όλες αυτές οι πόλεις προβλέπεται να τροφοδοτηθούν από τον αγωγό ΤΑΡ.

Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός των επενδύσεων στη δεκαετία είναι 2,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 1,8 δισ. αφορούν την κατασκευή του αγωγού Κομοτηνή-Θεσπρωτία.