fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Poseidon Med II: Βάζει τη ναυτιλία στην εποχή του LNG

Τα τελευταία χρόνια, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) έχει εξαπλωθεί ραγδαία στις θαλάσσιες μεταφορές της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης και πλέον εισέρχεται δυναμικά στη ναυτιλία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μέσω ενός ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος.

Ο λόγος για το Poseidon Med II στο οποίο συμμετέχουν πέντε κομβικοί λιμένες (Πειραιάς, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Λεμεσός) και ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα. Η συνεισφορά του ΡΜΙΙ θα είναι καθοριστική ως προς την εδραίωση μιας βιώσιμης και αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας που καθιστά το LNG μία οικονομικά και εμπορικά αποδοτική λύση για τη Ναυτιλία της Ανατολικής Μεσογείου.

Το Πρόγραμμα σχεδιάζει και υλοποιεί παρεμβάσεις σε κάθε κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τον Τερματικό Σταθμό LNG στη Ρεβυθούσα και τους μεγάλους λιμένες της ευρύτερης περιοχής, μέχρι τα πλοία, έως και τη θέσπιση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την ασφαλή χρήση του καυσίμου.

Πιο συγκεκριμένα:

– Tο PMII σχεδιάζει στη Ρεβυθούσα τον πρώτο σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων LNG και ένα νέο προβλήτα LNG μικρής κλίμακας, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων χωρητικότητας από 1.000m3 έως 20.000m3. Ο νέος προβλήτας θα εξυπηρετεί τη φόρτωση πλοίων μεταφοράς και διανομής (feeder vessels), καθώς και πλοίων ανεφοδιασμού LNG (bunkering vessels), με στόχο την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του λιμένα του Πειραιά, και την τροφοδοσία σταθμών αποθήκευσης και διανομής άλλων λιμένων της Ελλάδας και του Εξωτερικού.

– Σε ότι αφορά τους λιμένες, στα πλαίσια του προγράμματος διερευνάται η ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών μικρής κλίμακας για την αποθήκευση και τη διανομή του LNG, στους πέντε προαναφερθέντες λιμένες, μέσω της εκπόνησης του συνόλου των εξειδικευμένων μελετών ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την επικαιροποίηση των Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων (Masterplans) των λιμένων, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για την υλοποίηση τους.

– Το PMII υποστηρίζει άμεσα τη μετάβαση της Ναυτιλίας της Ανατολικής Μεσογείου στην εποχή του LNG, έχοντας ολοκληρώσει ήδη τις μελέτες μετασκευής πέντε πλοίων για χρήση LNG (2 RO/PAX Ferries, 1 RO/RO Oil Tanker, 1 High – Speed Ferry και 1 Catamaran) και πραγματοποιεί αντίστοιχες μελέτες για άλλα πέντε πλοία (1 RO/PAX Ferry, 1 Cruise Ferry, 1 Car Carrier, 1 Bulk Carrier, 1 Utility/Tug Boat).

Επιπλέον, ολοκλήρωσε τις μελέτες για τον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς – διανομής και ενός πλοίου ανεφοδιασμού, καθώς και δύο νέων επιβατηγών πλοίων κινούμενων με LNG, μεταξύ των οποίων ένα υπερσύγχρονο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο έως και 1.400 επιβατών. Όλες οι μελέτες έχουν λάβει έγκριση από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.

Ακόμα, προχώρησε στην αξιολόγηση επτά ελληνικών ναυπηγείων ως προς την ικανότητά τους να πραγματοποιούν εργασίες μετασκευής σε πλοία που θα χρησιμοποιούν LNG.

Τέλος, για την κάλυψη των αναγκών της ευρύτερης περιοχής του λιμένα της Βενετίας, το Πρόγραμμα ολοκλήρωσε τον σχεδιασμό ενός καινοτόμου πλοίου μεταφοράς και ανεφοδιασμού LNG (SBBT), με τη σύμβαση κατασκευής του να έχει ανατεθεί από τον Σεπτέμβριο του 2019.

Με αυτά τα κεκτημένα στο ενεργητικό του, το PMII χτίζει από τώρα συνέργειες με άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα (BlueHUBS, SuperGreen), για τη στήριξη και την επέκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας και μετά τη λήξη του, το 2020, δρομολογώντας νέες παρεμβάσεις σε λιμένες, πλοία και στη Ρεβυθούσα, μεταξύ των οποίων: η δημιουργία ενός κινητού σταθμού LCNG στον λιμένα του Ηρακλείου και δύο κινητών σταθμών LCNG στον λιμένα της Λεμεσού, ένα μικρό στόλο βυτιοφόρων μεταφοράς LNG για ανεφοδιασμό πλοίων και εγκαταστάσεων, την κατασκευή δύο υβριδικών Catamaran κινούμενων με LNG/ ηλεκτρική ενέργεια με έδρα τον λιμένα του Πειραιά καθώς και δύο πλοίων ανεφοδιασμού LNG (Bunkering vessels) με έδρα τους λιμένες του Πειραιά και της Λεμεσού αντίστοιχα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Let’s Ferry